سیستم کاشت حلزون شنوایی بومی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از معاونت علمی و فناوری، کاشت حلزونی برای افراد ناشنوایی صورت می گیرد که از دو گوش، ناشنوا هستند و نمی توانند از وسایلی مانند سمعک استفاده نمایند.

سیستم کاشت حلزون شنوایی بومی شد

سالیانه 3 تا 4 هزار کودک ناشنوا در کشور متولد می شوند که تنها 50 درصد این بچه ها می توانند با استفاده از سیستم های کاشت حلزون، از نعمت شنوایی بهره مند شوند. این در حالی است که این بچه ها در صورت عدم تامین سیستم، با توجه به هزینه ارزی بالای این سیستم ها، ممکن است سن طلایی برای جراحی را از دست بدهند. این آمار به علاوه بیماران در صف مانده و افرادی که قبلا شنوا بوده و بر اثر بیماری، شنوایی خود را از دست داده اند، بازار بزرگی از احتیاجمندان را تشکیل داده است.

در حین حال، مقبولیت انجام عمل کاشت دو گوش در صورت ارزان بودن آن، اهمیت بحث کاشت حلزونی را افزایش می دهد. به ویژه آن که این فرآیند، با بازگرداندن فرد ناشنوا به زندگی طبیعی، هزینه جانبی که افراد ناشنوا در طول زندگی همراه دارند را نیز مرتفع می نماید.

در حال حاضر، حجم ارزی قابل توجهی برای این منظور از کشور خارج می گردد در حالی که در ایران، برترین متخصصان عمل کاشت حلزونی شنوایی فعالیت می نمایند اما تعداد عمل های جراحی به علت محدود بودن تعداد پروتز و گران بودن آن، محدود است.

کاهش هزینه سیستم کاشت حلزونی به ارائه خدمت به افراد بیشتری منجر می گردد. در صورتی که تمام یا بخشی از سیستم، با رعایت استانداردها، در داخل ساخته گردد، امکان کاهش هزینه تمام شده و بعلاوه هزینه های بعدی و وسائل جانبی وجود دارد که بالطبع امکان افزایش تعداد عمل ها و بیماران تحت درمان قرار گرفته را در پی خواهد داشت.

به منظور هموار شدن این جهت، یک شرکت دانش بنیان، با تسهیلات 700 میلیونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به فراوری این محصول در قالب طرح بخش بیرونی سیستم کاشت حلزونی برای ناشنوایان نموده است.

یکپارچه بودن، طراحی مدرن، قابلیت استفاده طولانی مدت بدون احتیاج به شارژ باطری، برخورداری از فناوری روز جهان و فراوری باکیفیت، از مهم ترین ویژگی های این محصول است.

از دیگر شاخصه های این محصول ایران ساخت می توان به وزن کم، ابعاد کوچک، قابلیت اتصال بالا با آهن رباهای بسیار قوی و امکان داشتن طرح ها و رنگ های مختلف اشاره نمود.

این طرح در صورت توسعه یافتن، بخش قابل توجهی از ناشنوایان را به چرخه طبیعی زندگی باز می گرداند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیستم کاشت حلزون شنوایی بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم کاشت حلزون شنوایی بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید