ضرورت مشاوره های پیش از ازدواج برای جوانان

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان گفت: مشاوره های پیش از ازدواج باید مانند آزمایشات بالینی برای زوجین جوان الزامی گردد.

ضرورت مشاوره های پیش از ازدواج برای جوانان

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از وبلاگ فیسبوکی ها، اعظم کریمی مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و برنامه ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: سالهاست که در وزارت ورزش و جوانان و سازمان جوانان مشاوره های تخصصی ازدواج و خانواده ارائه می گردد.

او با بیان اینکه ما با راه اندازی مراکز مشاوره و با همکاری نظام روانشناسی خدمات سلامت روان را ارائه می کنیم، گفت: تا به امروز 350 مرکز تخصصی روانشناسی در کشور ایجاد شده است که از سال گذشته این فرایند رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته است.

کریمی اضافه نمود عمدتاً مراکز بخش خصوصی هستند، اما مجوز های خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت می نمایند همچنین آن ها خدمات مشاوره ای قبل حین و پس از ازدواج را به جوانان ارائه می نمایند.

او با بیان اینکه ما معتقد هستیم پیش از اینکه مسئله ای رخ دهد باید با مشاوریین مشورت های صورت گیرد، توضیح داد: مشاور باید آگاهانه نقاط مختلف زوجین را بیان کند چرا که تصمیم نهایی در انتخاب خود زوجین هستند

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان توضیح داد: مشاورین نباید برای زوجین معین تکلیف نمایند.

او با بیان اینکه در استان تهران 125 مرکز مشاوره ای وجود دارد، اعلام کرد: افراد می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ورزش و جوانان و وزارت ورزش و جوانان آدرس و شماره تماس مراکز را دریافت نمایند.

کریمی با بیان اینکه در هفته ازدواج مشاوره های پیش از ازدواج و خدمات مشاوره ای برای افرادی که در 5 سال شروع زندگی خود هستند رایگان است، اضافه نمود: حدود 25 درصد از افراد قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه می کردند.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه قبل از اینکه دلبستگی ایجاد گردد باید به مشاور مراجعه کرد تا خدمات آن اثربخش باشد، اضافه نمود: آموزش و مشاوره های پیش از ازدواج باید مانند آزمایشات بالینی الزامی گردد.

او با بیان اینکه بیمه مشاوره سال هاست که کش و قوس های فراوانی را تجربه نموده است، گفت: بسیاری از افرادی که به مشاوره مراجعه نمی نمایند به دلیل آن است که توان پرداخت تعرفه های خدمات مشاوره ای را ندارند.

کریمی ادامه داد: اعلام نموده ایم در هفته ازدواج در سراسر کشور از هرگونه همایش نمادین جلوگیری گردد و اعتبارات آن برای ازدواج واقعی جوانان هزینه گردد.

او با بیان اینکه در هفته ازدواج کارگاه ها و کلاس های مشاوره رایگان باید با تمام پروتکل های بهداشتی برگزار گردد، گفت: همچنین اگر امکان برگزاری کلاس های حضوری در بعضی از استان ها وجود ندارد باید کلاس ها در بستر فضای مجازی برگزار گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "ضرورت مشاوره های پیش از ازدواج برای جوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مشاوره های پیش از ازدواج برای جوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید