فعالیت مجازی 30 موزه اصفهان در 3 ماه اول سال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از فعالیت مجازی 30 موزه در سه ماه اول سال 1399 در استان خبر داد.

فعالیت مجازی 30 موزه اصفهان در 3 ماه اول سال

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله یاری روز اول تیرماه با اعلام این مطلب اضافه نمود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، 34 موزه استان از اسفندماه سال گذشته، همراه با سایر بناها و جاذبه های تاریخی استان تعطیل شد.

او اضافه نمود: با توجه به لزوم بهره گیری دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری از جذابیت های موزه های استان، از فروردین ماه سال جاری تلاش شد تا در قالب فناوری های نوین، امکان بازدید مجازی از موزه ها فراهم شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: با توجه به تنوع فعالیت موزه های استان، در حوزه هایی همچون مردم شناسی، کودک، باستان شناسی و هنر، فعالیت موزه های استان در حوزه مجازی در این زمینه ها متمرکز شد، لذا در طی سه ماهه اول سال جاری، پیروز شدیم تا از مجموع 34 موزه، تعداد 30 موزه در سه بخش دولتی، خصوصی و مشارکتی در حوزه مجازی فعال شوند.

او با اشاره به این که تلاش شد تا تهدید کرونا در حوزه موزه ها به فرصت تبدیل شود، گفت: گزارش های اولیه حاکی است که امکان بازدید مجازی از این موزه ها بازخورد خوبی داشته، با این وصف تلاش داریم تا با توجه به تعطیلی دو ماهه موزه های استان که عموماً در ایام اوج فعالیت های آن ها بوده، تا حد امکان خسارات های وارده به این مجموعه ها را جبران کنیم، به ویژه اینکه هزینه نگهداری از اشیا تاریخی بسیار سنگین است، لذا لزوم حمایت از این قشر فرهنگی به ویژه موزه داران خصوصی در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: میراث آریا

به "فعالیت مجازی 30 موزه اصفهان در 3 ماه اول سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجازی 30 موزه اصفهان در 3 ماه اول سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید