مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد ، هدف این حمله شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، شرکت مایکروسافت می گوید یک سلسله عملیات گروه هکرهای ایرانی موسوم به فسفر را کشف و خنثی نموده است. ظاهرا هدف این حمله های سایبری شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده اند.

مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد ، هدف این حمله شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده

به گزارش دویچه وله، شرکت آمریکایی مایکروسافت از شناسایی و خنثی کردن عملیات هکرهایی خبر داده که هدف آنها دسترسی به اطلاعات بیش از 100 شخصیت شرکت نماینده در کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه کشورهای 20 در عربستان سعودی بوده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تام برت، مسئول بخش امنیت مایکروسافت روز گذشته (چهارشنبه هفتم آبان/ 28 اکتبر) اعلام نمود اعضای یک گروه هکرهای ایرانی معروف به فسفر کوشش نموده اند با جعل عنوان برگزارنمایندگان کنفرانس امنیتی مونیج و اجلاس گروه 20 در عربستان شماری از کارشناسان و شخصیت ها را تحت نظر بگیرند.

کنفرانس امنیتی مونیخ فوریه سال آینده در آلمان برگزار می گردد و نشست کشورهای عضو گروه 20 ماه آینده به میزبانی عربستان سعودی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کنفرانس مونیخ از حدود شش دهه پیش به این سو به طور سالانه برگزار می گردد و در آن سران و رهبران بعضی کشورها، سیاستمداران ارشد، مدیران نهادهای بین المللی و کارشناسان امور امنیتی گردهم جمع می شوند و درباره سیاست های امنیتی به رایزنی می پردازند. در اجلاس گروه 20 هم مسائل سیاسی و مالی مورد نظر کشورهای عضو این گروه به بحث گذاشته می گردد.

ایمیل های جعلی هکرهای ایرانی

مایکروسافت می گوید هکرهای گروه فسفر برای سیاستمداران، کارشناسان مسائل سیاسی، دانشمندان و سران گروه ها و سازمان های مردم نهاد بین المللی ایمیل های جعلی به عنوان برگزارنمایندگان این دو نشست فرستاده اند.

به گفته تام برت هکرهای گروه فسفر برای برطرف نگرانی به خاطر معضلات سفر با توجه به شیوع کرونا و همه گیری بیماری کووید19 به مخاطبان خود توصیه نموده به صورت آنلاین در کنفرانس ها شرکت نمایند.

او می گوید هدف هکرها دست یافتن به اطلاعات بوده و در مواردی از جمله در خصوص یک سفیر پیشین یا سیاستمداری که در طراحی سیاست خارجی کشورهایشان نقش داشته اند پیروز هم شده اند.

شرکت مایکروسافت درباره هویت کسانی که هکرها به ایمیل آنها رخنه نموده اند شرح بیشتری نداده و در عین حال تاکید نموده که تا کنون ارتباطی میان این حمله های سایبری و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به دست نیامده است.

این شرکت آمریکایی سال گذشته نیز از کوشش هکرهای گروه فسفر برای رخنه کردن به ایمیل بعضی شخصیت های معروف ایرانی مخالف حکومت، تعدادی از روزنامه نگاران حوزه بین الملل و افراد مرتبط با ستادهای انتخاباتی ایالات متحده خبر داده بود.

منبع: انتخاب

به "مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد ، هدف این حمله شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد ، هدف این حمله شرکت کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه 20 در عربستان بوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید