مسی و رونالدو با قیافه های عجیب و غریب!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، خبرنگاران؛ گروه مجله: بخشی از خاطرات کودکی و نوجوانی دهه هفتادی ها و هشتادی ها، بازی با کنسول های بازی کامپیوتری است. کنسول هایی که در دهه 90 میلادی داشتند کم کم تحولات عجیبی را به خود می دیدند و بچه ها آن دوره را بیش از پیش شگفت زده می کردند. در همان دهه بود که اولین بازی های کامپیوتری شبیه ساز فوتبال عرضه شدند که FIFA Soccer شاخص ترین آن ها بود.

مسی و رونالدو با قیافه های عجیب و غریب!

با ورود به قرن نو اما ورق برگشت. شرکت ژاپنی KONAMI یک رقیب جدی برای FIFA معرفی کرد که خیلی زود توانست جای این بازی قدیمی را در بازار بگیرد. شرکت KONAMI یک ابرهلدینگ ژاپنی است که از بزرگترین ابرشرکت های خوشه ای جهان هم به شمار میرود. این شرکت در زمینه های مختلفی مثل ساخت انواع اسباب بازی، ساخت انیمه، دستگاه بازی و… هم فعالیت می نماید اما PES یکی از شناخته شده ترین محصولات این شرکت در جهانست. PES که مختصر شده کلمه Pro Evolution Soccer است، همان معجزه ابتدای قرن نو میلادی برای گیمرها بود.

طی سال های بعدی رقابت ها بین دو رقیب دیرینه بازی های شبیه ساز فوتبال، یعنی FIFA و PES بیشتر شد و کم کم هر کدام مزیت رقابتی خود نسبت به دیگری را پیدا کردند. FIFA سعی می کرد گیم پلی خود را نزدیک به واقعیت نگه دارد و به بازیکن احساس واقعی القا کند اما PES بنایش را گذاشته بود بر آرکید بودن. آرکید به معنای نوعی دستگاه بازی سکه ای قدیمی، یک اصطلاح در صنعت بازی سازی است به معنای Game بودن و دور از واقعیت بودن بازی. برای مثال سرعت در گیم پلی PES بیش از حد آن در جهانی واقعی بود و حتی بازیکن می توانست آن را شخصی سازی نموده و افزایش دهد.

PES توانست در سال 2013 لقب پرطرفدارترین بازی شبیه ساز فوتبال در پلتفرم کنسول های مختلف را به خود اختصاص بدهد و جای خود را در دل طرفداران باز کند به طوری که طرفداران این بازی هر سال منتظر معرفی نسخه نو باشند.

چرا در تمام گزارش از فعل ماضی استفاده کردیم؟!

به این علت که سال گذشته PES گفت که در نسخه بعدی قرار است اتفاق های نو زیادی بیفتد و یک بازی با نامی نو به طور رایگان برای کنسول های مختلف و موبایل عرضه گردد. حالا اما با معرفی eFootbal 2022 که همان نسخه موعود است، سیل انتقاد و تمسخر کاربران و طرفداران به سمت شرکت KONAMI سرازیر شده است. اولین چیزی که نظر کاربران و منتقدان را جلب نموده، گرافیک بازی است. طراحی چهره بد بازیکنان در این بازی دست مایه انتقادها و تمسخرهای زیادی شده که در سایت های ثبت بازخورد مختلف از جمله steam250 نمود پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مسی و رونالدو با قیافه های عجیب و غریب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی و رونالدو با قیافه های عجیب و غریب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید