نکات مهم در خرید مبلمان چرمی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل دارید از سبک کلاسیک برای طراحی خانه خود استفاده نمایید، مبلمان چرمی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. به همین خاطر امروزه نیز با وجود سبک ها و طراحی های متفاوت و متنوع بیشتر افراد تمایل به استفاده از مبلمان چرمی دارند. استفاده از مبلمان چرمی مزایای زیادی در پی دارد. از مهم ترین این مزایا می توان به طول عمر بالای این گونه مبلمان ها اشاره نمود. مبلمان های چرمی کم تر از مبلمان هایی که در ساخت آن ها از پارچه استفاده شده است، آسیب می بینند. اگرچه ممکن است برای خرید این مبلمان هزینه زیادی صرف کنید، اما در مقابل اطمینان حاصل خواهید کرد که سال ها می توانید از آن ها استفاده نمایید. در هنگام خرید مبلمان چرمی باید مواردی را در نظر داشته باشید. به همین منظور، در این جا نکاتی که برای خرید مبلمان چرمی به آن احتیاج دارید را با شما در میان می گذاریم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید مبلمان چرمی

انتخاب مبلمان چرمی مناسب بر اساس قیمت و کیفیت

گران قیمت بودن مبلمان چرمی به دلیل کیفیت بالای آن ها می باشد. فرایند فراوری این گونه مبلمان ها هزینه زیادی در بر داشته و همین امر در قیمت نهایی آن ها تاثیرگذار می باشد.

متریال های مورد استفاده در ساخت مبلمان چرمی

برای ساخت مبلمان های چرمی معمولا از چوب سخت استفاده می گردد. استفاده از چوب سخت در ساخت مبلمان چرمی باعث می گردد، برای سال های سال امکان استفاده از این مبلمان، بدون ایجاد آسیب دیدگی وجود داشته باشد.

مزایای استفاده از مبلمان چرمی

مبلمان چرمی از جمله مبلمانی محسوب می گردد که با گذشت زمان فراوری و میزان راحتی آن رو به بهبود رفته است. در مقایسه با روکش مبلمان پارچه ای، روکش چرم به نسبت بیشتری باعث حفظ شکیل بودن ظاهر مبلمان می گردد. همان طور که قبلا اشاره شد، مبلمان های چرمی از دوام بالایی برخوردار می باشد. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این گونه مبلمان با اثر اتوماتیک یا وسیله های مشابه به راحتی آسیب می بیند. به همین خاطر استفاده از مبلمان چرمی برای خانواده هایی که فرزند خردسال دارند، توصیه نمی گردد.

سِت شدن مبلمان چرمی با دیگر اِلمان ها

مبلمان چرمی به راحتی با دیگر المان ها و حتی با مبلمان های پارچه ای سِت می گردد. به همین خاطر شما می توانید در سبک های مختلف طراحی و در کنار مبلمان های پارچه ای نیز از مبلمان چرمی و حتی یک کاناپه چرمی استفاده نمایید.

معین سبک طراحی دکوراسیون داخلی

قبل از تصمیم گیری نهایی، به سبکی که در نظر دارید از آن برای طراحی خانه استفاده نمایید، فکر کنید. با وجود سبک های مختلف طراحی، بیشتر افراد تمایل به استفاده از سبک مدرن و بعضی دیگر تمایل به استفاده از سبک سنتی دارند. مبلمان چرمی در انواع مختلفی طراحی شده است. بنابراین با توجه به سبک طراحی خانه می توانید انواع مناسب آن را انتخاب نموده و با توجه به دوام بالای آن ها برای سال ها مورد استفاده قرار دهید.

تفاوت چرم وینیل و چرم طبیعی

امکان این که در نگاه اول تمایل به استفاده از وینیل چرم یا چرم مصنوعی داشته باشید، بسیار زیاد است. شاید در ابتدا وینیل چرم با توجه به ظاهر بهتر توجه شما را جلب کند، اما به یاد داشته باشید که این نوع چرم بسیار سریع تر از چرم طبیعی دچار آسیب دیدگی می گردد و شما مجبور می شوید بعد از گذشت مدتی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

انتخاب رنگ مبلمان چرمی

در انتخاب رنگ مبلمان چرمی دقت نمایید. به طور قطع انتخاب رنگ مبلمان ها بستگی به طراحی اتاق مانند رنگ دیوار، فرش و غیره دارد. اما پیشنهاد ما این است که از طیف رنگی تیره برای انتخاب مبلمان های چرمی استفاده نمایید. زیرا این گونه مبلمان ها همواره ظاهری جدید داشته و آسیب دیدگی آن ها کم تر قابل رویت می باشد.

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن مبلمان چرمی

قبل از اقدام به هرگونه خرید مبلمان چرمی، بهتر است انواعی از آن که به خوبی با طراحی خانه هماهنگی دارد، انتخاب نمایید. مبلمان چرمی، مبلمانی زیبا و راحت می باشد و هیچ گاه قدیمی نمی گردد و در صورت مراقبت های درست می توانید سال ها از آن استفاده نمایید. به همین منظور در ابتدا محل صحیح برای قرار دادن این مبلمان را انتخاب نمایید. برای مثال، این گونه مبلمان ها باید دور از پنجره و وسایل گرمایشی قرار گیرند. به این منظور می توانید از یک متخصص در این زمینه نیز یاری بگیرید.

استفاده از تجربیات دیگران در زمینه خرید مبلمان چرمی

در هنگام خرید توجه داشته باشید که اولین مبلمان چرمی که در فروشگاه به نظر زیبا آمد را خریداری نکنید. بدین منظور در ابتدا در خصوص کارخانه فراوری کننده نیز پرس و جو به عمل آورده و از کارخانه ای که خدمات پس از فروش ارائه می دهند، خریداری نمایید.

تاثیر زمان بر زیبایی مبلمان چرمی

همان طور که قبلا به این نکته اشاره شد، چرم طبیعی زیبایی منحصر بفردی داشته و با گذشت زمان نیز این زیبایی حفظ می گردد. به یاد داشته باشید که هریک از انواع چرم حساسیت های خود را داشته که باید برای نگهداری بهتر به آن ها توجه نمایید. برای مثال تابش نور خورشید بر این گونه مبلمان باعث ایجاد آسیب دیدگی و رنگ پریدگی آن ها می گردد و همین امر باعث می گردد این مبلمان سریع تر از مبلمان پارچه ای خرابی گردد. با این حال مبلمان چرم طبیعی چهار برابر بیش تر از چرم مصنوعی طول عمر داشته و با مراقبت های مناسب می توان تا سال ها از آن ها استفاده کرد.

نکات پایانی

اگر خرید مبلمان چرمی تجربه اول شما است، برای انجام این کار نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید. برای انتخاب صحیح در این مورد تحقیق نموده و از افراد متخصص در این زمینه و آن هایی که قبلا چنین تجربه ای داشته اند، یاری بگیرید. به طور قطع گزینه های زیادی برای انتخاب مبلمان های چرمی در مقابل شما واقع شده است. نکته ای که باید در نظر داشته باشید خرید از کمپانی است که از خدمات پس از فروش برخوردار باشد.

منبع: ساختمانچی

به "نکات مهم در خرید مبلمان چرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خرید مبلمان چرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید