هواپیما های خارجی به آسمان ایران بازمی گردند

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، ابولقاسم جلالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه طبق جلسات هماهنگی که با طرف مقابل برگزار نموده ایم، شرکت هواپیمایی لوفتانزا از اواسط دسامبر سال میلادی به کشور ایران خواهد آمد، گفت: جزئیات بیشتر و نتیجه نهایی پروازهای این شرکت در یکی دو روز آینده آنالیز می گردد.

هواپیما های خارجی به آسمان ایران بازمی گردند

جلالی تأکید کرد: اگر شرکت هواپیمایی لوفتانزا به ایران پرواز کند به طور مطمئن سایر شرکت های هواپیمایی خارجی پروازشان را به کشور ایران از سر خواهند گرفت.

او شرح داد: رایزنی برای حضور سایر شرکت های هواپیمایی خارجی هم وجود دارد و در آینده بسیاری دیگر از شرکت های هواپیمایی خارجی حضور پیدا می نمایند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشور های جهان وجود دارد افزود: هم اکنون کاهش تعداد پروازهای در بسیاری از شرکت های هواپیمایی جهان وجود دارد و این کاهش پرواز تنها مربوط به ایران نیست.

او با بیان اینکه به هیچ عنوان بلیتی برای مسافران کرونایی صادر نمی گردد، گفت: ابتدا در زمان صدور بلیت و با ارائه کد ملی و ثبت کد ملی در سامانه مربوط به وزارت بهداشت معین می گردد که آیا مسافر بیمار کرونایی هست یا خیر، از سوی دیگر، در زمان چک کردن بلیت مسافران در فرودگاه و پیش از سوار شدن به هواپیما، مجددا کد ملی مسافران به وسیله سامانه وزارت بهداشت که دراختیار شرکت های هواپیمایی است استعلام می گردد و اگر مسافری طبق سامانه وزارت بهداشت کرونا داشته باشد حق سوار شدن ندارد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ضرورت دارد 14 روز از زمان تست کرونا گذشته باشد و مسافر آزمایش منفی کرونا ارائه دهد.

جلالی بیان نمود: نظارت و بازدید های مستمر انجام می گردد و با تخلف شرکت ها در این زمینه برخورد می گردد.

او با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پروازهای داخلی اجرا می گردد گفت: این فاصله گذاری اجتماعی طبق دستور و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تمامی شرکت ها ملزم به اجرای آن هستند و برنامه ای برای لغو آن نداریم.

بیان اینکه شرکت های هواپیمایی با توجه به شرایطی که ایجاد شده و همچنین با توجه به فاصله گذاری های اجتماعی که اجرا شده است، مجبور به کاهش ظرفیت پروازی خود شده اند و با توجه به این شرایط به طور معمول با کلاس نرخی پروازها بازی می نمایند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری شرح داد: تمامی ایرلاین ها در هر راستای که پرواز دارند کلاس پروازی متفاوتی ارائه می نمایند، به طور مثال ممکن است در یک راستا پروازی کلاس نرخی متفاوتی عرضه گردد و برای کلاس های نرخ پایین بازاریابی بیشتری صورت گیرد و پس از تکمیل آن اقدام به عرضه کلاس های نرخی بالاتر می نمایند.

معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه ایرلاین ها کلاس نرخی را عرضه می نمایند که سریع تر پر می گردد، گفت: به طور مثال در پروازهای ATR که دارای ظرفیت 50 مسافر است، در جریان فاصله گذاری اجتماعی تعداد مسافرانش به 30 نفر رسیده است که بلافاصله بعد از باز شدن پرواز، 30 درصد از ظرفیتش تکمیل می گردد، بنابراین شرکت های هواپیمایی اقدام به عرضه با کلاس های بالاتر می نمایند تا بخشی از هزینه هایشان جبران گردد.

جلالی با اشاره به اینکه عرضه بلیت با کلاس های پروازی متفاوت در تمامی جهان وجود دارد، گفت: بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی اقدام به عرضه بلیت با کلاس های متفاوت می نمایند و همیشه با توجه به عرضه و تقاضا با کلاس های پروازی خود بازی می نمایند.

او درباره افزایش 10 درصدی قیمت بلیت هواپیماها هم گفت: هیچ شرکتی حق ندارد بیش از این نرخ بلیت بفروشند و با متخلفان برخورد می گردد.

باشگاه وبلاگ فیسبوکی ها

منبع: گردشبان

به "هواپیما های خارجی به آسمان ایران بازمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیما های خارجی به آسمان ایران بازمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید