خاتمه تعارض منافع در گردشگری!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، یکی از کلیدهای رونق گردشگری کشور که همه فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری روی آن بحث و تمرکز نموده اند، موضوع تبلیغات و بازاریابی است.

خاتمه تعارض منافع در گردشگری!

بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری، در واکنش به تصمیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای واگذاری امور اجرایی به بخش غیردولتی، تحقق این سیاست را سرانجام تعارض منافع در بازار گردشگری اعلام کردند. فعالان این حوزه معتقدند: مسئولیت توام نظارت و اجرا نه تنها در حوزه گردشگری که در همه حوزه های کاری، مصداق شاخص و آشکار تعارض منافع به حساب می آید به این معنا که تداوم آن، هم به کیفیت نظارت و هم به کیفیت ارائه خدمات به مردم لطمه وارد می نماید.

بخش خصوصی در صنعت گردشگری آماده پذیرش واگذاری ها در این حوزه بوده، اما معتقد است: واگذاری ها باید شفاف و مسئولیت های محول شده نیز تفکیک شده باشد. محمد جهانگیری، رئیس انجمن خدمات بین الملل سلامت ایران در این باره به پایگاه خبری اتاق ایران گفت: اینکه دولت بخواهد هم عهده دار امر نظارت و هم اجرا گردد، نتیجه ای جز فساد و رانت نخواهد داشت؛ چراکه تجربه هم نشان داده که هر دو نقش با هم متعارض هستند.

وی حضور تشکل ها در حوزه های مختلف به خصوص گردشگری را یکی از مهمترین مزیت ها دانست و مطرح نمود: با حضور بخش خصوصی از ورود غیر حرفه ای ها جلوگیری می گردد و چون از نزدیک با مسائل آشنا هستند برای هر مسئله ای، راهکاری عملیاتی نیز دارند. جهانگیری با تاکید بر این نکته که واگذاری امور به بخش خصوصی در گرو اجرای کامل قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است، گفت: اینکه دولت یک بخشنامه اعلام کند که میخواهد بعضی از امور را به بخش خصوصی واگذار کند کافی نیست؛ بلکه باید فرآیندهای تفویض کاملا شفاف باشد و حدود اختیارات هم معین گردد، چون بخش خصوصی نمی تواند در همه حوزه ها وارد گردد.

احمد سبط حسینی، عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان کشور نیز درخصوص نحوه رونق گردشگری مطرح نمود: در شرایط فعلی باید معین کنیم که هدف ما از توسعه گردشگری چیست؟ افزایش تورهای ورودی یا رونق گردشگری داخلی؟ اگر هدف رونق گردشگری خارجی و افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشور است، بنابراین اقدامات دولت و وزارت امور خارجه از ارائه تسهیلات مرتبط با ویزا به گردشگران باید فراتر رود و دولت، بخش خصوصی را شریک در رونق گردشگری کند. به همین دلیل ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: دولت باید هرچه سریع تر با همکاری بخش خصوصی به حوزه تبلیغات و بازاریابی برای گردشگری کشور وارد گردد. گردشگر خارجی نیز باید بداند سفر به ایران امن است. تشکل ها که از ضعف های صنعت گردشگری در این حوزه به خوبی آگاه هستند می توانند دولت را کمک نمایند و از طرفی دولت هم با تفویض امور به آن ها از بار سنگینی که بر دوش خود دارد، کم کند.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی

به "خاتمه تعارض منافع در گردشگری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه تعارض منافع در گردشگری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید