ژنرال بازنشسته مصر: ایده تشکیل ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز پیروز نیست

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیر پیشین اداره امور جنگ روانی ارتش مصر بر اهمیت زیاد تنگه هرمز به عنوان منبع تأمین یک سوم انرژی دنیا، تأکید کرد.

ژنرال بازنشسته مصر: ایده تشکیل ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز پیروز نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فیسبوکی ها، سرلشکرسمیر فرج مدیر پیشین اداره امور عملیات روانی ارتش مصر با اشاره به اهمیت تنگه هرمز گفت که ایده آمریکا برای تشکیل ائتلاف علیه ایران در این تنگه تا کنون پیروز نبوده است.

بنابر گزارش روزنامه المصری الیوم، فرج در مقاله ای تحت عنوان جنگ نفتکش ها به کجا می انجامد؟ نوشت که پس از تنش های اخیر ایده آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی جهت حراست از این تنگه مطرح شد و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هدف از ایجاد این ائتلاف را حفاظت از این تنگه و تأمین امنیت آن برای عبور نفتکش های دنیا عنوان نموده است.

این سرلشکر بازنشسته مصری اضافه نمود که هدف آمریکا از طرح ایده تشکیل ائتلاف این است که ایران را در وضعیت دشمنی با همه کشورهای عضو ائتلاف در صورت تعرض به هر نفتکشی، قرار دهد اما به نظر می رسد که این ایده تا کنون از طرف همه قابل قبول نبوده و آلمان مشارکت در این ائتلاف به رهبری آمریکا را به دلیل آنکه باعث تنش زیاد در منطقه می گردد، رد نموده و گفته است که موافقت این کشور برای عضویت در این ائتلاف مشروط به این است که ائتلاف به رهبری اروپا باشد در حالیکه ژاپن اعلام نموده نیروهایی را برای تأمین کشتی های عبوری خود [از تنگه هرمز] اعزام می نماید و انگلیس نیز با پیوستن به ائتلافی تحت رهبری آمریکا موافقت نموده است.

وی در ادامه مدعی شد که ایران در آینده نزدیک به آنچه اذیت و آزار بعضی نفتکش ها با هدف بی ثبات کردن بازار دنیای و اعمال فشار بر آمریکا برای وادار کردن آن به کاهش تحریم های مالی، روی آورد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "ژنرال بازنشسته مصر: ایده تشکیل ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز پیروز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال بازنشسته مصر: ایده تشکیل ائتلاف علیه ایران در تنگه هرمز پیروز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید