کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، معاون اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #اصفهان درباره ابهامات مطرح شده پیرامون سرقت بخشی از کاشی های امامزاده اسماعیل، توضیحاتی را اعلام کرد.

کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است

به گزارش دنیای سفر خبر تخریب گنبد و کاشی های امامزاده اسماعیل اصفهان از حدود یک سال گذشته، رسانه ای شد که پیرو آن رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان آمادگی اوقاف برای بازسازی این بنا را با نظارت میراث فرهنگی اظهار داشت. امروز عکس هایی از بنای امامزاده اسماعیل در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد هنوز اقدام جدی ای برای بازسازی این بنای تاریخی صورت نگرفته و گویا بخشی از کاشی های دیوار یکی از ورودی ها نیز سرقت شده است.

سید مهدی موسوی، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا و در پاسخ به ابهامات موجود اظهار کرد: میراث فرهنگی از حدود دو ماه گذشته موضوع بازسازی بنای امامزاده اسماعیل خیابان هاتف اصفهان را در دستور کار قرار داده و پیرو آن نامه نگاری هایی با اداره اوقاف مبنی بر همکاری در بازسازی این اثر انجام گرفت.

او با شرح اینکه اداره میراث فرهنگی برای این پروژه، نامه درخواست اعتبار به وزارتخانه را نیز ابلاغ نموده است، ادامه داد: از آنجایی که اداره اوقاف توانایی اقتصادی برای انجام این کار را دارا بود، تأمین بودجه با همکاری اداره اوقاف انجام شد.

موسوی درباره جزئیات بازسازی این بنا گفت: در ادامه اداره اوقاف، عباس فتاحی را به منزله پیمانکار مأمور کرد و میراث فرهنگی نیز غلامرضا عنایتی را به عنوان استادکار در نظر گرفت.

او با اشاره به این که عملیات رطوبت زدایی در اطراف قبور این محوطه نیز از مدتی پیش در حال اجرا بوده است، اضافه نمود: کار بازسازی گنبد و کاشی نیز به این پروژه اضافه نموده شد و اکنون عملیات بازسازی در حال اجرا است.

موسوی در پاسخ به ابهامی که درباره سرقت بخشی از کاشی های امامزاده اسماعیل به وجود آمده گفت: طرح برداری و چیدمان کاشی طبله شدن انجام گرفته و تمام کاشی ها زیر نظر پیمانکار، برای بازسازی به کارگاه فرستاده شده تا پس از بازسازی دوباره به امامزاده منتقل و نصب گردد.

به گفته معاون اداره میراث فرهنگی استان اصفهان کاشی هایی که قرار است دوباره در این بنا نصب گردد همان کاشی های قبلی است و به هیچ عنوان دور ریخته نشده، تنها در قسمت هایی که کاشی کامل از بین رفته بوده و جای خالی وجود داشته، کاشی نو جایگزین می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشی های امامزاده اسماعیل به سرقت نرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید