گرمایش زمین شبکه های فراوری و توزیع انرژی را مختل می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از تک اکسپلوریست، تحقیقاتی که توسط محققان سوئیسی در این زمینه انجام شده نشان می دهد گرمایش زمین باعث از بین رفتن تعادل آب و هوایی در کره خاکی شده و شکل گیری سرما و گرمای شدید در زمین به افزایش مصرف منابع انرژی و فشار زیاد به سیستم های تهویه مطبوع موجود منجر می گردد و این شدت افزایش در حدی است که فناوری های فعلی قادر به تأمین نیازهای بشر و ایجاد گرما یا سرمای مطبوع نخواهند بود.

گرمایش زمین شبکه های فراوری و توزیع انرژی را مختل می نماید

این شبیه سازی ثابت می نماید که انسان ها باید ظرف سال های آینده تجدیدنظر اساسی در خصوص نحوه تأمین انرژی های مورد احتیاج به عمل آورند. زیرا بعضی منابع انرژی های تجدید پذیر فعلی مانند باد شاید در آینده به سادگی قابل بهره برداری نباشند. علت این امر تغییر الگوها و شدت وزش باد بر روی کره زمین به علت تشدید گرمایش زمین است.

گرم تر شدن کره زمین به افزایش وقوع توفان های مرگبار و شکل گیری موج های گرمایی بی سابقه ای می انجامد که انسان ها فعلاً در برابر آنها بی پناه هستند. پدیده هایی از این دست تقاضا برای مصرف انرژی و همین طور فراوری انرژی به وسیله منابع تجدید پذیر را افزایش می دهد. نتیجه این شرایط مصرف بالای برق و قطع مکرر آن در شهرها و روستاها خواهد بود.

محققان با شبیه سازی رایانه ای تأثیر گرمایش زمین در 30 شهر سوئد و خلق 13 سناریوی مختلف به این نتیجه رسیدند که در شرایط مختلف تقاضا برای انرژی بین 50 تا 400 درصد بیشتر از متوسط تقاضای بیست سال اخیر خواهد بود و شبکه های فعلی فراوری و توزیع برق به هیچ وجه نمی توانند به چنین تقاضایی پاسخ دهند. این یافته ها را می توان به بسیاری از شهرهای مرکز اروپا نیز تعمیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گرمایش زمین شبکه های فراوری و توزیع انرژی را مختل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمایش زمین شبکه های فراوری و توزیع انرژی را مختل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید