مرسدس بنز 831 اسب بخاری معرفی گشت؛ جزئیات بالاترین تکنولوژی خودروی هیبریدی
به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مرسدس بنز 831 اسب بخاری معرفی شد؛ جزئیات بالاترین تکنولوژی خودروی هیبریدی بنز با نام GT 63 S را در این معرفی محصول بخوانید.
وبلاگ فیسبوکی ها - پس از مدت ها انتظار، مرسدس AMG بالاخره از نسخه E Performance سدان GT 63 S رونمایی کرد. این نسخه به یک پیشرانه هیبریدی با 831 اسب بخار قدرت و 1400 نیوتن متر گشتاور مجهز شده و قوی ترین مدل تولیدی کمپانی تا به این تاریخ به تعداد می رود. با چنین پیشرانه قدرتمندی، GT 63 S E Performance صفر تا صدی برابر با 2.9 ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با 316 کیلومتر در ساعت دارد.
مرسدس بنز 831 اسب بخاری معرفی شد
ویژگی های پیشرانه هیبریدی خودرو
قلب اصلی پیشرانه هیبریدی GT 63 S E Performance را همان موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی معروف تشکیل می دهد. این موتور درون سوز با یک استارتر 14 اسب بخاری و موتور الکتریکی کار گذاشته شده در اکسل عقب همکاری می کند. این موتور الکتریکی با گیربکس دو سرعته که بصورت برقی کنترل می شود و همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل کننده الکترونیکی، یکپارچه شده است.
نکته جالب توجه اینکه هیولای 831 اسب بخاری ژرمن ها در هر صد کیلومتر ترکیبی 8.6 لیتر سوخت مصرف می کند، یعنی چیزی در حدود یا حتی کمتر از یک پژو 405 صد اسب بخاری!انرژی موتور الکتریکی از طریق پک باتری 6.1 کیلووات ساعتی که 89 کیلوگرم وزن دارد، تامین می شود. این پک باتری به یک شارژر 3.7 کیلووات ساعتی AC مجهز شده و به گفته AMG در طراحی و ساخت آن انتقال سریع انرژی مورد تاکید قرار گرفته است. با اتکا به این پک، GT 63 S E Performance می تواند تا 12 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند.
ویژگی های کلیدی پک باتری
یکی از ویژگی های کلیدی پک باتری GT 63 S E Performance بهره مندی از 14 لیتر مایع خنک کننده نارساناست. این مایع با جریان یافتن در تمامی 560 سلول باتری، همه آنها را بصورت مستقل از هم خنک کرده و دمای آنها را همواره در 45 درجه سانتی گراد حفظ می کند.
برای رانندگی با سوپرسدان مرسدس AMG GT 63 S E Performance هفت حالت رانندگی تعریف شده که عبارتند از: الکتریکی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، سطح لغزنده و شخصی ساز. در حالت رانندگی سطوح لغزنده میزان قدرت موتور کاهش یافته و نمودار گشتاور خطی و صاف می شود.
مرسدس AMG GT 63 S E Performance با سیستم تعلیق Ride Control+ که متشکل از کانال های بادی چندگانه، کنترل کننده اتوماتیک ارتفاع و کمک فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی است، به دست مشتری خواهد رسید. وظیفه متوقف سازی این خودرو هم به دیسک های کربن سرامیکی 420 میلیمتری در جلو و 380 میلیمتری در عقب سپرده شده است. کالیپرها در جلو و عقب به ترتیب شش و تک پیستونه هستند.
بررسی نمای ظاهری
از نظر نمای ظاهری نسخه E Performance تفاوت هایی جزئی با GT 63 S بنزینی دارد که شاخص ترین آنها وجود نشان هایی روی بدنه، درگاه مخصوص شارژ در قسمت عقب و رینگ های 20 و 21 اینچی با طراحی تازه هستند.
برای این نسخه پکیج های AMG Night Package II و ترکیبی از دو پکیج Night Package و Carbon Package در نظر گرفته شده که با سفارش آنها نسخه E Performance تمایز بیشتری پیدا می کند. در داخل کابین هم شاهد تغییراتی جزئی در گرافیک نمایشگرها و اضافه شدن کنترلرهای اختصاصی برای نسخه E Performance هستیم.
فیلیپ شیمر (Philipp Schiemer) رئیس هیئت مدیره مرسدس AMG درباره GT63 S E Performance گفته با این خودرو آنها در پی انتقال DNA کمپانی به آینده الکتریکی هستندناگفته نماند مرسدس AMG GT63 S E Performance هفته آینده در نمایشگاه IAA مونیخ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. انتظار می رود این سوپر سدان هیجان انگیز اواخر امسال با قیمتی در حدود 200 هزار دلار وارد بازار اروپا و آمریکا شود.
منبع: دیجیاتو
منبع: بیت ران