یک تریلیون دلار ثروت در اختیار 12 نفر!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، برای نخستین بار مجموع ارزش ثروت 12 ثروتمند نخست آمریکا از یک تریلیون دلار عبور کرد.

یک تریلیون دلار ثروت در اختیار 12 نفر!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، موسسه تحقیقات سیاسی آمریکا اظهار داشت که از زمان شیوع همه گیری کرونا تا به امروز مجموع ثروت 12 فرد ثروتمند آمریکا در مجموع 40 درصد (معادل 283 میلیارد دلار) افزایش یافته و برای نخستین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. طبق اعلام این موسسه، تا انتها هفته دوم ماه ژوئیه، جف بزوس با 189.4 میلیارد دلار ثروت کماکان ثروتمندترین فرد در آمریکا و دنیا است و پس از وی بیل گیتس با 114 میلیارد دلارر، مارک زاکربرگ با 95.5 میلیارد دلار، وارن بافت با 80 میلیارد دلار، الون ماسک با 73 میلیارد دلار، استیو بالمر با 71 میلیارد دلار، لری الیسون با 67.4 میلیارد دلار، سرگی برین با 65.6 میلیارد دلار، آلیس والتون با 62.5 میلیارد دلار، جیم والتون با 62.3 میلیارد دلار و راب والتون با 62 میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین افراد در آمریکا هستند.

این گزارش با انتقاد از تمرکز قدرت و ثروت در آمریکا در دست عده ای خاص می افزاید: واضح است که این 12 نفر چه قدرتی دارند و این یک جامعه الیگارشی است نه یک جامعه دموکراتیک.

چاک کالینز- محقق این موسسه نوشت: از ابتدای سال جاری تا هجدهم مارس ثروت این 12 نفر 96 میلیارد دلار کاهش یافت اما پس از آن به سرعت صعودی شد و به جز وارن بافت که دو میلیارد دلار کمتر از سپتامبر 2019 ثروت دارد، بقیه این افراد به طرز محسوسی ثروتمندتر شده اند.

الون ماسک و جف بزوس بیشترین افزایش ثروت را داشته اند. مجموع ثروت این 12 نفر اکنون از مجموع فراوری ناخالص داخلی اتریش و بلژیک بیشتر شده است و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که میلیون ها آمریکا بر اثر شیوع کرونا شغل خود را به طور موقت یا دائمی از دست داده اند و بیش از 170 هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک تریلیون دلار ثروت در اختیار 12 نفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تریلیون دلار ثروت در اختیار 12 نفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید