یک حمله سایبری به بنادر شرق آسیا 110 میلیارد دلار خسارت می زند

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان می دهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم 110 میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کل جهان در سال جاری میلادی است.

یک حمله سایبری به بنادر شرق آسیا 110 میلیارد دلار خسارت می زند

البته این خسارت در بدترین حالت و در زمانی رخ می دهد که یک ویروس رایانه ای فوق العاده خرابکار بتواند به 15 بندر مهم و اصلی در کشورهای سنگاپور، چین، ژاپن، کره جنوبی و مالزی نفوذ کند.

بررسی مذکور همچنین حاکیست که 92 درصد از هزینه های مالی چنین حمله ای بیمه نشده باقی مانده و لذا 101 میلیارد دلار از ارزش مالی این خسارت غیرقابل جبران باقی می ماند. گفتنی است که این بررسی با همکاری دانشگاه کمبریج و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور صورت پذیرفته است.

بر همین اساس، حمله سایبری به زیرساخت های بنادر می تواند موجب نفوذ ویروس به پایگاه داده حاوی اطلاعات کشتی های باری شده و اختلال اساسی به وجود آورد. نتیجه طولانی مدت تر چنین حملاتی کاهش بهره وری و افزایش زمان و هزینه های پهلوگیری کشتی ها و تخلیه بارهای آنهاست که می تواند تعاملات جهانی را در حوزه دریانوردی بسیار کند کند.

البته این نوع حملات سایبری می تواند بر علیه صنایع حمل و نقل زمینی، هوایی و هوافضا نیز رخ دهد و در مجموع باعث 28.2 میلیارد دلار خسارت مالی سالانه شود. چنین حملاتی به صنعت تولید هم 23.6 میلیارد دلار خسارت و به صنعت خرده فروشی 18.5 میلیارد دلار خسارت می زند.

حملات سایبری این چنینی بیش از هر چیز به کشورهای آسیایی خسارت می زند و کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک حمله سایبری به بنادر شرق آسیا 110 میلیارد دلار خسارت می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک حمله سایبری به بنادر شرق آسیا 110 میلیارد دلار خسارت می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید