11 ویژگی زنان کنترل گر که باید بشناسید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، بودن در رابطه ای که در آن طرف مقابل مدام شما را کنترل می نماید همان چیزی است که باید از آن دوری کنید. بیشتر افراد برای مستقل بودن خود ارزش قائل هستند و به هیچ وجه دوست ندارند به وسیله والدین، سایر اعضای خانواده و در کل هیچ کس کنترل شوند. اگر همسرتان رفتارهای کنترل گرانه ای از خود نشان می دهد، این احتمال وجود دارد که زندگی مشترکتان به جای خوبی ختم نشود. برای اینکه بتوانید زندگی مشترک خوبی داشته باشید، باید با ویژگی های زنان کنترلگر آشنا شوید که در این مقاله آن ها را به شما معرفی می کنیم. اگر همسرتان این ویژگی ها را دارد، باید به فکر چاره باشید. تا خاتمه این مقاله در کنار ما باشید.

11 ویژگی زنان کنترل گر که باید بشناسید

چه عاملی منجر به مسائل مربوط به کنترل می شود؟

مهم ترین مشخصه زنان کنترلگر این است که اضطراب دارند و این اضطراب آن ها را به سمت احساس ناامنی و در نتیجه بروز رفتارهای کنترلگرانه سوق می دهد. از دیگر دلایل این نوع رفتار می توانیم اختلالات شخصیتی، تجربه های ناگوار در گذشته و رفتارهای آموخته شده را نام ببریم. به طور کلی علل زیر می توانند منجر به بروز رفتارهای کنترلگرایانه شوند.

  • او نمی تواند یا یاد نگرفته است که به دیگران اعتماد کند و باور کند آن ها می توانند بی هیچ قید و شرطی او را دوست داشته باشند.
  • او از اینکه همسر خود را به خاطر زن دیگری که مجذوب نماینده تر، دوست داشتنی تر و پیروز تر است از دست بدهد می ترسد.
  • تجربه های تلخ گذشته باعث شده اند که او تمایزی بین آسیب پذیری و درد قائل نشود.
  • روابط سوءاستفاده گرایانه در گذشته او باعث شده او کنترل کردن را با امنیت یکسان بداند.
  • او اختلال شخصیت مرزی یا اختلال خودشیفتگی دارد.
  • او اعتقاد دارد کمال برای پیروزیت و خوشحالی حیاتی است.
  • او احتیاج دارد کمال و بی نقصی را در خود و کسانی که در اطرافش هستند ببیند.

ویژگی های زنان کنترلگر

اگر فکر می کنید همسرتان یک زن کنترلگر است، ادامه مقاله را بخوانید و ببینید چند نمونه از علائم زیر در همسر شما وجود دارد.

1. احتیاج دارد همواره بداند همسرش کجا است

حتما شما هم در زندگیتان زنانی را دیده اید که مدام رفت وآمد همسر خود را کنترل می نمایند و یک سره به او زنگ می زنند و پیغام می دهند و از او می پرسند که کجا است و با چه کسانی است! اگر جواب پیغام او را ندهید، او آغاز به زنگ زدن می نماید و آن قدر زنگ می زند تا بالاخره جواب سؤالات او را بدهید و به او بگویید کجا بوده اید و چه می کردید. پرسیدن مداوم چنین سؤالاتی می تواند طرف مقابل را حسابی خسته و ناراحت کند. باید قبول کنیم که هیچ کس دوست ندارد 24 ساعته کنترل شود. زن کنترلگر این کار را می نماید چون از از دست دادن شما می ترسد و می خواهد مطمئن شود که شما مدام به او فکر می کنید. او همواره شما را دنبال می نماید. علت این کار این است که او فکر می نماید اگر بدون او به شما خوش بگذرد، کم کم تصمیم می گیرید بدون او زندگی کنید. بعلاوه او فکر می نماید اگر اینگونه باشد، ممکن است قصد ترک کردن او را داشته باشید.

2. او اصرار می نماید رمزهای شما را بداند

درست است که زن و شوهر نباید چیزی را از یکدیگر پنهان نمایند، اما همچنان هر دو طرف باید برای حریم خصوصی یکدیگر احترام قائل شوند. زن کنترلگر می خواهد رمز تمام شبکه های اجتماعی همسر خود را بداند و به هر طریقی شده روی تمام چیزهایی که متعلق به همسرش است کنترل داشته باشد. اگر همسر زن کنترلگر به انجام این کار راضی نشود و دلش نخواهد رمز کارت های بانکی و سایر چیزها را به او بدهد، زن کنترلگر احساس می نماید همسرش به او خیانت نموده است. از نظر زن کنترلگر به اشتراک نگذاشتن رمزها با همسر یعنی به او اعتماد ندارید یا چیزی دارید که می خواهید از او پنهان کنید. البته درست تر این است که بگوییم او به شما اعتماد ندارد و همواره احساس احتیاج می نماید که تمام شبکه های اجتماعی، عادت های خرج کردن و فعالیت های شما را آنالیز کند.

3. او همواره همه مسائل مربوط به همسر خود را آنالیز می نماید

او از هر طریقی که شده، چه به وسیله خواندن پیغامک های شما یا پرسیدن یک سری سؤالات از دوستان مشترکتان می خواهد همه چیز را درباره شما بداند و آگاه باشد چه گفته اید و چه نموده اید.

4. او کوشش می نماید روابط همسر خود با دیگران را آنالیز و حتی مدیریت کند

هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی بخواهد روابطی که با دیگران دارید را کنترل کند و به شما بگوید چه حرفی را بزنید و چه حرفی را نزنید. زن کنترلگر تمام دوستان شما را تأیید نمی نماید. حتی ممکن است ترجیح دهد با دوستان و حتی خانواده خود وقت کمتری بگذرانید. علت این موضوع این است که او به دوستان و خانواده شما اعتماد کامل ندارد. او ممکن است روزی که می داند شما قرار است با دوستان یا خانواده خود وقت بگذرانید، برای انجام کاری با شما برنامه بریزد. زمانی که شما به او یادآوری می کنید که با دوست یا خانواده خود قرار دارید، ممکن است بگوید آن قرار را فراموش نموده است و شما را متقاعد کند با او وقت بگذرانید.

5. زن کنترلگر می خواهد همواره با او باشید

این موضوع حتی به علاقه هم برنمی شود، بلکه نشان دهنده این است که کنترل همسر برای زن کنترلگر از هر چیز دیگری مهم تر است. در حقیقت این موضوع شدت حسادت زن کنترلگر را نشان می دهد. او احساس می نماید اگر به غیر از او با کس دیگری وقت بگذرانید، ممکن است فرد بهتری را پیدا کنید و او را ترک کنید. جالب این است که هرچه زن کنترلگر چنین رفتارهایی را از خود نشان دهد و به همسر خود بفهماند دوست دارد 24 ساعته با او وقت بگذراند، همسرش بیشتر از او دوری می نماید، چون همه ما تمایل داریم مدت زمانی را تنها بگذرانیم و به یک سری مسائل فکر کنیم.

6. او همسر خود را نقد می نماید

ممکن است زن کنترلگر همواره همسر خود را کلامی نقد نکند، اما افکار و احساسات منفی او جو بین شما و او را سمی می نماید و باعث به وجود آمدن مسائل مختلف بین شما می شود. حتی زمانی که او شما را به طور مستقیم نقد نمی نماید، شما کامل متوجه می شوید که او کاری که نموده اید را تأیید نمی نماید و با آن کاملا مخالف است. هیچ کدام از کارهایی که شما انجام می دهید برای او به مقدار کافی خوب نیست. علت اینکه او مدام شما را نقد می نماید این است که او باور دارد هر چه بیشتر شخصیت شما را خرد کند و اعتماد به نفستان را کاهش دهد، بهتر می تواند شما را کنترل کند. (در حقیقت با این کار شما به کنترل شدن به وسیله او بیشتر رضایت می دهید.) او نمی خواهد شما همواره راجع به خودتان بد فکر کنید، بلکه می خواهد افکار شما همان طوری باشند که او اراده می نماید.

7. او می خواهد کنترل مسائل اقتصادی را به عهده بگیرد

زن کنترلگر ممکن است فکر کند من در مقایسه با همسرم در مدیریت مسائل اقتصادی بهتر عمل می کنم. او فکر می نماید اگر اجازه دهد همسرش مسائل مربوط به پول را مدیریت کند، در نهایت بی خانمان شده یا دچار بدهی فراوان می شوند. در حقیقت او نمی خواهد حتی کنترل کوچک ترین مسائل را از دست دهد و می خواهد روی تمام مسائل اشراف کامل داشته باشد. اگر به این کار او اعتراض کنید و به او بگویید که شما هم دلتان می خواهد در مدیریت مسائل اقتصادی زندگی مشترکتان نقش داشته باشید، او فکر می نماید شما به او اعتماد ندارید.

8. او می خواهد مسئوول محل زندگیتان باشد

زن کنترلگر تمایل دارد مسئوولیت محلی که زندگی می کنید را به عهده بگیرد. او باید درباره اینکه کجا زندگی کنید، محل زندگیتان چه ویژگی هایی داشته باشد و دکوراسیون آن چطور باشد تصمیم بگیرد، نه شما! باید از هر چیزی که او دوست ندارد خلاص شوید و همه چیز باید مطابق با خواسته های او باشد. او توقع دارد شما سپاسگزار او باشید، چون او مسئوولیت همه چیز را به عهده گرفته است و دارد برای بهبود کیفیت زندگی مشترکتان کوشش کنید. شاید در واقعیت هم سلیقه او بهتر از شما باشد، اما این علت نمی شود که بخواهد به تنهایی برای زندگی مشترک شما تصمیم بگیرد. دکوراسیون و محل زندگی زن و شوهر باید بر اساس نظرات هر دو و نه یک نفر باشد.

9. او همسرش را مجبور می نماید رفتار خوب را به دست بیاورد

عشق و مهربانی برای او بی حد و مقدار نیستند. احتمالا علت این موضوع این است که کسانی که او را بزرگ نموده اند، نسبت به او عشق و مهربانی بی حد و مقدار نداشته اند. زمانی که او بچه بود، باید توجه، لبخند و مهربانی را به دست می آورد. حالا که او قدرت را به دست آورده است، همین کار را با همسرش می نماید و او را مجبور می نماید برای اینکه با او خوب رفتار شود، کوشش کند.

10. او همواره با همسر خود جروبحث می نماید

جروبحث کردن با همسر خود از ویژگی های شاخص زن کنترلگر به شمار می رود. اگر همسر زن کنترلگر با او مخالفت کند، او سریع یک دعوا راه میندازد، چون تحمل اینکه کسی با او مخالفت کند را ندارد. او دست از دعوا کردن برنمی دارد تا اینکه بالاخره شما کوتاه بیایید و اعتراف کنید که حق با او بوده است. زن کنترلگر زمانی که ببیند شما تسلیم شده اید، حس کنترل و قدرت می نماید و او این حس را با هیچ حس دیگری در جهان عوض نمی نماید.

11. باید بداند که همواره حق با او است

زمانی که عقاید شما با همسر کنترلگرتان مخالف است، او اصلا نظرات شما را در نظر نمی گیرد، چون احساس می نماید ممکن است کم بیارد یا نظر شما واقعا درست باشد. او ریسک نمی نماید و کاری می نماید که شما متوجه شوید و به این باور برسید که همواره حق با او است.

کلام پایانی

هیچ چیز سخت تر از زندگی با زن کنترلگر نیست. متأسفانه برخی از زنان عادت دارند همسر خود را مدام کنترل نمایند و به این موضوع توجه نمی نمایند که این کارشان تا چه حد همسرشان را آزار می دهد. در مقاله ای که امروز در بخش سلامت فکر وبلاگ فیسبوکی ها مگ برایتان تهیه کردیم، ویژگی های زن کنترلگر را با هم آنالیز کردیم. به نظر شما زن کنترلگر چه ویژگی های دیگری دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

منبع: live bold and bloom

منبع: دیجیکالا مگ

به "11 ویژگی زنان کنترل گر که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 ویژگی زنان کنترل گر که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید