مصالح ساختمانی

هند کوچک یا کالیفرنیای ایران کجاست؟ ، اینجا فقط سه شب زمستان در سال دارد ، قنات های این منطقه دیدنی ثبت ملی می شوند

مدیر مرکز قنات های استان کرمان از فراهم شدن زمینه ثبت ملی قنوات شاخص شهرستان جیرفت اطلاع داد که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

8 اسفند 1401

دیدنی های معبد آگوستوس و عالمی از شگفتی های بی نظیر

در مقاله دسترسی به معبد آگوستوس آمده که ستون های 2000 ساله رومی در بخشی از بارسلونا که معماری گوتیک دارد قرار گرفته است. این ستون ها علاوه بر اینکه یکی از قدیمی ترین گنجینه ها در بارسلونا هستند یکی از ناشناخته ترین آن ها نیز است. مقبره آگوستوس در بخشی از...

9 بهمن 1401

14 بنا و بافت تاریخی سال جاری در زنجان بازسازی شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان زنجان گفت:بااقدامات انجام گرفته طی6ماه اول سال جاری 14بناوبافت تاریخی دراین استان بازسازی شده است.

28 مهر 1401

کجای دنیا سفرهای رنگی برویم؟

مسافرت رفتن با الهام از رنگ، شما را به مقصدهای گردشگری نو خواهد برد. در کنار همه هیجان و نشاط سفر، رنگ ها طعم دیگری به گردش و تفریح شما خواهند بخشید. بعضی نقاط توریستی به خاطر رنگ، معروفیت جهانی پیدا کرده اند. این بار با قطب نمای رنگ سفرکنید.

15 مرداد 1401

بهترین ایده های دکوراسیون ماه تولد افراد

طراحی دکوراسیون ماه تولد یکی از نو ترین و محبوب ترین ایده هایی است که در سال 2022 میلادی از طریق طراحان چه در ایران و چه خارج از ایران اجرا می شود، به گفته متخصصین این حوزه مزایا و امتیازات خاص خود را داراست و می تواند روی آرامش، به جریان انداختن روندی مثبت...

13 تیر 1401

محدودیتی در پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشگاه ها نداریم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: اگر دانشگاه ها برای برگزاری حضوری کلاس های درس به تمام مقاطع تحصیلی فراخوان بدهند، هر میزان وام ودیعه مسکن گروهی درخواست کنند، در اختیارشان قرار می دهیم.

30 خرداد 1401

نظارت بر قیمت و عرضه 15 کالا

وزیر صمت گفت: بعضی از قیمت گذاری ها مخصوصا در اقلام اساسی باید به اقتضای استان ها به وسیله ستاد تنظیم بازار استان انجام گردد.

27 بهمن 1400

خشک سالی، تهدیدی برای پل های زاینده رود (1

وجود خشک سالی و خشک شدن آب زاینده رود در طی چند سال گذشته سؤالاتی را در خصوص تأثیر این خشک سالی بر پل های زاینده رود به ویژه پل های تاریخی آن پیش رو گذاشته است که کوشش برای پاسخ گویی به این سؤالات می تواند فکر نگران دوستداران میراث طبیعی شهر فرهنگی اصفهان...

14 دی 1400

فواید روانی ورزش کردن برای انسان ها

شما می دانید که ورزش برای بدن شما مفید است اما آیا می دانید این امر می تواند روحیه شما را نیز تقویت کند، خواب شما را بهبود بخشد و به شما یاری کند تا با افسردگی، اضطراب، استرس و موارد دیگر کنار بیایید؟ بله فواید روانی ورزش شاید از فواید جسمی و فیزیکی آن...

17 بهمن 1399

جزییات طرح حمایت صدور هنر کارت برای هنرمندان

تهران (پانا) - مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در نشست خبری هنر کارت به ارایه توضیحاتی درباره نحوه استفاده از این کارت پرداخت.

27 دی 1399

کاخ مظفری اوشان کجاست؟

کاخ ها یکی از با ارزش ترین و مهم ترین آثار معماری ایرانی به شمار میروند و معماران غالبا بیشترین ذوق هنری و وقت را صرف طراحی و ساخت کاخ ها می کرده اند.

21 مهر 1399

شهاب سنگ قطب جنوب می تواند کلید پاسخ به یکی از رازهای حیات باشد

یک کپسول زمانی از آغازین روزهای منظومه شمسی، می تواند نخستین سرنخ برای شرح معمای قدیمی برای کسانی باشد که حیات را مطالعه می نمایند؛ چرا ساختار حیات (اسیدهای آمینه طبیعی) نامتقارن است.

19 مهر 1399

مقاله: نکاتی در خصوص بازسازی خانه چوبی

از جمله ویژگی های عالی چوب برای ساخت یا بازسازی خانه می توان به انبساط حرارتی صفر، مقاومت در برابر اسید و عملکرد خوب آن در برابر زلزله اشاره نمود. البته چوب در مجاورت طولانی با آب ساکن، مقاومتی ندارد، به خصوص وقتی آب روی چوب و دقیقا جایی که رشته ها باز...

24 شهریور 1399

شستا 15 دصد از سهام هلدینگ سیمان را در بورس عرضه می نماید

محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، با اشاره به درج نماد سیتا در بورس اوراق بهادار تهران، گفت: شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین به عنوان یکی از هلدینگ های تابعه شستا در سه حوزه صنعت سیمان، صنعت عمران، ساختمان و حمل و نقل فعال است.

11 شهریور 1399