آزمون GMAT ، هر آن چه در خصوص این آزمون

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، آزمون GMAT در بیشتر application های business school های کانادا مورد احتیاج است . زیرا توانایی شما را در اتخاذ تصمیم کلیدی ، تجزیه و تحلیل داده ها و عملکرد خوب در زمان محدود را اندازه گیری می نماید . همه این ها مهارت هایی هستند که در برنامه های کسب و کار و همچنین در زندگی واقعی ، زمانی که شما در موقعیت های مدیریتی قرار می گیرید ، مورد احتیاج است . آزمون GMAT یک آزمون کامپیوتری است و باید توسط دانشجویان خواستار اخذ پذیرش MBA در کانادا انجام گردد .

آزمون GMAT ، هر آن چه در خصوص این آزمون

ساختار

امتحان GMAT شامل 4 بخش است .

ارزیابی نوشتن تحلیلی (Analytical Writing Assessment)

شما 30 دقیقه برای ارسال یک مقاله استدلالی بر اساس یک prompt زمان دارید . prompt ، نوعی استدلال یا نتیجه است و شما باید نتیجه گیری و مفروضات پشت آن برای تدوین مقاله خود انتخاب کنید .

استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning)

در این قسمت 12 سوال وجود دارد که بایستی در 30 دقیقه به آن ها پاسخ دهید . در این بخش ، شما باید به سوالات سبک های مختلفی چون تجزیه و تحلیل جدول ، تفسیر گرافیکی ، استدلال چند منبعی و تجزیه و تحلیل دو بخشی ، پاسخ دهید . تکه های اطلاعاتی زیادی وجود دارد که شما باید به وسیله مرتب کردن آن ها به سوالات مرتبط پاسخ دهید .

کمی (Quantitative)

این بخش مبتنی بر ریاضی ، دارای 31 سوال و 62 دقیقه زمان برای پاسخ به آن ها است . این بخش توانایی های شما را برای حل مساله و اعتبار سنجی برای کافی بودن داده ها تست می نماید . احتیاجی نیست دانش ریاضی مورد احتیاج شما در این بخش بسیار قوی باشد . هدف آزمون GMAT تست توانایی تفکر منتقدانه است .

کلامی (Verbal)

این بخش آزمون مهارت های درک مطلب ، استدلال انتقادی و تصحیح جمله است . 65 دقیقه برای پاسخ به 36 سوال ، زمان وجود دارد .

به غیر از بخش اول ، تمام سه مورد دیگر سوالات چند گزینه ای هستند . بخش کمی (Quantitative) و کلامی (Verbal) 5 گزینه ای هستند ، در حالی که ماژول استدلال یکپارچه ، دارای گزینه های ترکیبی است .

نمره دهی

در کارنامه شما ، برای هر بخش ، نمره جداگانه ای به شما داده می گردد . بخش های Verbal و Quantitative شما دارای نمره تجمعی هستند .

  • ارزیابی نوشتن تحلیلی: 0 تا 6 ، با افزایش 0.5 . دو درجه بندی وجود دارد که به شما از 0 تا 6 نمره می دهد و نمره شما میانگین دو نمره است .
  • استدلال یکپارچه: 1 تا 8 .
  • Verbal and Quant (جداگانه) : هر کدام دارای رنج نمره 0 تا 60 هستند .
  • Verbal and Quant (تجمعی) : 200 تا 800 .

In addition, a percentile ranking is also provided. Your scaled score out of 60 is converted into a percentile.

هزینه ها

هنگام ثبت نام برای آزمون GMAT حدودا می بایست 250 دلار آمریکا هزینه کنید . اگر می خواهید ظرف 7 روز از تاریخ آزمون تان مجددا برنامه ریزی کنید ، هزینه آن 48 دلار خواهد بود . اگر ظرف 7 روز مجددا برنامه ریزی کنید ، مجددا باید مبلغ کامل را پرداخت کنید .

مدت اعتبار

نمره آزمون GMAT به مدت 5 سال معتبر است .

مترجم : امید کریمی

لینک مفید : تحصیل در کشور کانادا

منبع : www.degreefromcanada.com

آخرین اخبار استرالیا

منبع: studyunique

به "آزمون GMAT ، هر آن چه در خصوص این آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون GMAT ، هر آن چه در خصوص این آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید