شروع مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد در میامی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد میامی شروع شد.

شروع مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد در میامی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سیدمحمدصادق رضویان با اعلام این خبر اضافه کرد: با هدف حفظ آثار باستانی و جذب گردشگر به این شهرستان، مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد شروع شد.

وی گفت: اجرای کاهگل پشت بام، پی بندی، بندکشی، استحکام بخشی و شمع گذاری از جمله فعالیت­های در دست انجام برای مرمت این کاروانسرای تاریخی است.

رضویان با بیان اینکه این کاروانسرا در محور تهران - مشهد قرار گرفته است، اضافه کرد: صدرآباد از کاروانسراهای چهار ایوانی دوره صفوی است و مساحت آن بالغ بر سه هزار و 500 متر مربع است.

وی اضافه کرد: در چهار گوشه کاروانسرا چهار برج وجود دارد و در جداره خارجی دیواره ضلع شمالی نیز 12 رواق برای اسکان موقت تعبیه شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: این کاروانسرا قابلیت احیاء و سرمایه گذاری در بخش خدمات رفاهی بین راهی و جاده ای را دارد.

کاروانسرای تاریخی صدرآباد در کیلومتر 80 محور میامی - مشهد قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا

به "شروع مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد در میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله جدید مرمت کاروانسرای تاریخی صدرآباد در میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید