اتصال به بازار 1065 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، خبرنگاران/زنجان مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان گفت: در مجموع 1065 اشتغال به واسطه طرح توسعه مشاغل خانگی، ایجاد، احیا و پایدارسازی شده است.

اتصال به بازار 1065 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان

لیلا اجلی در گفت وگو با وبلاگ فیسبوکی ها، در رابطه با عملکرد پاییز جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان زنجان در این طرح 1800 نفر بود که 404 نفر متقاضی مستقل و 25 پشتیبان دارد و در مجموع 1065 اشتغال به واسطه این طرح، ایجاد، احیا و پایدارسازی شده است.

وی اضافه نمود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت بندی مزیت، ظرفیت و پتانسیل های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان به وسیله مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

این مسئول ادامه داد: در ارزیابی اولیه این طرح 3733 نفرساعت ارزیابی اولیه، 1545 نفرساعت استعدادسنجی انجام شده و 9887 نفرساعت نیز مشاوره و راهنمایی به متقاضیان ارائه شده است. آموزش، مرحله بعدی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که 5044 نفرساعت آموزش عمومی و 4216 نفرساعت آموزش تخصصی و 425 نفرساعت نیز آموزش مهارتی ارائه شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان با بیان اینکه 1065 اتصال به بازار اجرا شده که 787 نفر آنان را زنان و 278 نفر را مردان تشکیل می دهد، توضیح داد: کسب و کارهای کوچک و میانه در واقع موتور محرکه مالی و اجتماعی کشور محسوب می گردد، این بخش به طور حتم نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده ها و کاهش بیکاری در جامعه دارد.

اجلی اعلام کرد: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به عایدی تعیین است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده و پیش رانان حلقه اتصال به بازار محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتصال به بازار 1065 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال به بازار 1065 نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید