اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، راسل ویلسون، از مدیران شرکت نوواوکس، به خبرگزاری رویترز گفت: واکسن ترکیبی آنفلوآنزای فصلی و کووید-19 به احتمال زیاد در مقابله با انواع جهش یافته ویروس کووید نقش حیاتی ایفا خواهد نمود.

اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات

نوواوکس پیش بینی می نماید که مطالعات و آزمایش های بالینی این واکسن تا انتها سال 2021 شروع گردد

نوواوکس بر اساس تحقیقاتی که هنوز به مرحله آزمایش بالینی نرسیده بیان کرد که از ترکیب واکسن های آنفلوآنزا و کووید-19 واکسنی فراوری نموده که در بدن فرد پادتن های موثر آنفلوآنزا و ویروس کرونا ایجاد می نماید.

این شرکت داروسازی گفت که واکسن نانوفلو/ان وی اکس-کووی2373 در مقابل آنفلوآنزای نوع الف و ب به خوبی واکنش نشان داده و علیه ویروس سارس-کووی-2، عامل ابتلا به کووید-19 مصونیت ایجاد نموده است.

راسل ویلسون، از مدیران شرکت نوواوکس، به خبرگزاری رویترز گفت: واکسن ترکیبی آنفلوآنزای فصلی و کووید-19 به احتمال زیاد در مقابله با انواع جهش یافته ویروس کووید نقش حیاتی ایفا خواهد نمود.

در آزمایش هایی که روی همستر ها اجرا شده معلوم شد که واکسن ترکیبی فوق، دو هفته پس از اولین تلقیح، سطح بالایی از پادتن های کووید-19 را در بدن آنان ایجاد نموده است. سطح پادتن ها پس از دریافت دومین دوز واکسن ترکیبی در مقایسه با حیواناتی که فقط واکسن کووید-19 را دریافت نموده بودند، افزایش چشمگیری داشته است.

نوواوکس پیش بینی می نماید که مطالعات و آزمایش های بالینی این واکسن تا انتها سال 2021 شروع گردد. پیشتر شرکت بیوتکنولوژی و داروسازی نوواوکس در ایالت مریلند آمریکا، اعلام نموده بود که واکسن در دست فراوری این شرکت در آزمایش های بالینی در بریتانیا اثربخشی بالایی نشان داده است.

واکسن این شرکت هنوز در ایالات متحده آمریکا مجوز نگرفته است. نوواوکس وعده داده است که علاوه بر تعهد خود در ارائه 1/1 میلیون دوز واکسن به برنامه بین المللی کوواکس، 200 میلیون دوز واکسن را به کشور های سراسر دنیا ارائه کند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثربخشی واکسن ترکیبی آنفلوآنزا-کرونا بر حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید