افتتاح 3 بنای تاریخی در استان بوشهر در هفته دولت

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اماکن تاریخی عمارت علوی، قلعه زائر خضر خان اهرمی و قلعه محمد خان دشتی با سرانجام یافتن مراحل بازسازی و احیا در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح 3 بنای تاریخی در استان بوشهر در هفته دولت

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی معاون میراث فرهنگی استان بوشهر امروز چهارشنبه 10 مرداد در این باره گفت: از آنجاکه ابنیه و اماکن تاریخی هر شهر برگرفته از شرایط جغرافیایی و دانش معماری آن منطقه بوده و نشانگر تلفیق هنر و فرهنگ آن شهر است و سازمان در راستای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود همواره به این نکته تاکید داشته که آثار به همان اندازه که به حفاظت احتیاج دارند شایسته و بایسته مرمت هستند.

او اضافه نمود: لذا نظر به اهمیت همین موضوع اداره کل با هزینه ای بالغ بر 12000 میلیون ریال نسبت به باز زنده سازی عمارت علوی که قدمت آن به دوران قاجار برمی شود در شهرستان بوشهر اقدام نموده و با قابلیت کاربری موزه چاپ و نشر علوی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیمی همچنین با اشاره به قلعه زائرخضرخان واقع در شهرستان تنگستان آن را نماد استعمارستیزی دلیران تنگسیر خواند و گفت: این قلعه به عنوان یک مرکز توریستی فرهنگی و قلعه محمدخان دشتی واقع در شهرستان دشتی به عنوان نماد شعر و ادب به عنوان فرهنگسرا در هفته دولت افتتاح می شوند.

منبع: میراث آریا

به "افتتاح 3 بنای تاریخی در استان بوشهر در هفته دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3 بنای تاریخی در استان بوشهر در هفته دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید