اپیزود پنجم دووم بعد از بیست و پنج سال منتشر شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، دهم دسامبر 2018 بود که جان رومرو - همکار جان کارمک افسانه ای و یکی از عناصر کلیدی استودیوی اید سافتور - اعلام نمود که به مناسبت 25 سالگی بازی دووم (Doom)، دنباله ای معنوی - البته غیر رسمی - بر اپیزود چهارم این بازی خواهد ساخت. قرار بود این اپیزود، که Sigil نام دارد، در فوریه 2019 بطور رایگان در دسترس علاقمندان قرار گیرد. با وجودیکه ساخت بازی در مهلت تعین شده به اتمام رسیده بود، به دلیل مشکلاتی که برای فراوری و توزیع نسخه فیزیکی بازی پیش آمد، و از آنجا که رومرو تاکید داشت که دارندگان نسخه های فیزیکی و دیجیتال بازی همزمان آن را تجربه نمایند، انتشار آن با تاخیر روبرو شد تا نهایتا در آخرین روز ماه می سال جاری در دسترس هواداران قرار گیرد.

اپیزود پنجم دووم بعد از بیست و پنج سال منتشر شد

این اپیزود شامل نه مرحله تک نفره، و نه مرحله آنلاین (Death Match) است که از وبسایت شخصی رومرو بطور رایگان قابل دانلود است. علاوه بر آن یک نسخه پولیِ هم وجود دارد که موسیقی متن بازی را نیز شامل می گردد. البته، از آنجا که این اپیزود با همان فرمت بازی اصلی ساخته شده است، به تنهایی قابل اجرا نبوده، برای اجرای آن در اختیار داشتن بازی اصلی - و نه نسخه های بازسازی شده بعدی - الزامی است. البته دسترسی به نسخه اصلی کار چندان سختی نخواهد بود، چراکه در فروشگاه های معتبری چون استیم موجود است.

بازی Doom که در سال 1993 و در چندین اپیزود منتشر شد، یکی از مهمترین و جریان سازترین بازی های تاریخ صنعت بازی های ویدیویی محسوب می گردد که نه تنها سبک تیراندازی اول شخص را به یکی از محبوب ترین سبک های بازی های ویدیویی تبدیل کرد، بلکه در شکستن انحصار کنسول ها در صنعت بازی، و جا انداختن کامپیوترهای شخصی به عنوان یک پلتفرم معتبر در این حوزه نقش پررنگی ایفا کرد.

می توانید تریلر بازی Sigil را در ادامه ببینید.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپیزود پنجم دووم بعد از بیست و پنج سال منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیزود پنجم دووم بعد از بیست و پنج سال منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید