بیمارستان عمومی؛ طولانی ترین سریال آبکی تاریخ

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، تا به حال طولانی بودن و کش دار شدن داستان بعضی سریال ها برایتان عجیب و غیرقابل پذیرش بوده؟ باید بگوییم که در صنعت سریال سازی دنیا، آثاری وجود دارد که به آن ها Soap Opera گفته می گردد. معنی این اصطلاح، اپرای صابونی یا سریال آبکی است که از سال های 1930 میلادی وارد دایره لغات صنعت سریال سازی شده و در واقع به سریال هایی که با چندین داستان درام و شاخ و برگ زیاد دادن به قصه ها، بسیار دنباله دار می شوند، اطلاق می گردد. اصطلاح اپرای صابونی هم ریشه در این دارد که سازندگان نمایش های رادیویی در آن سال ها برای دریافت تبلیغات بیشتر که اغلب آن ها تبلیغ صابون بودند، سریال های خود را بی جهت طولانی می کردند. این اصطلاح در واقع هم معنی با ترکیب آب بستن به فیلم و سریال است که در فارسی از آن استفاده می کنیم. حالا جالب است بدانید که سریالی در آمریکا در حال پخش است که از نظر طولانی بودن نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده و یکی از مشهورترین مجموعه هایی است که در دسته اپرای صابونی قرار می گیرد. نام این سریال بیمارستان عمومی است و با وجود معروفیت و محبوبیت زیاد در میان مردم آمریکا، چندان در کشورهای دیگر شناخته شده نیست.

بیمارستان عمومی؛ طولانی ترین سریال آبکی تاریخ

در این مطلب می خواهیم با این سریال که طولانی ترین مجموعه ی تلویزیونی ساخته شده در طول تاریخ است، بیشتر آشنا شویم.

سریال بیمارستان عمومی؛ ترکیبی از همه قصه ها

پخش سریال بیمارستان عمومی از ماه آوریل سال 1963 در تلویزیون ای بی سی آمریکا آغاز شده و پس از پنج سال شرکت تلویزیونی والت دیزنی تهیه و فراوری آن را تا به امروز برعهده گرفته است. تا ماه مارس سال 2020 که مصادف با فروردین 1399 می گردد، 14580 قسمت از این سریال منتشر و به علت همه گیری ویروس کرونا تا تابستان فراوری و پخش آن متوقف شد. اما در تابستان دوباره ساخت آن از سرگرفته شد و حالا یک سال است که قسمت های تازه این سریال در قالب فصل 58ام آن از تلویزیون ای بی اس پخش می گردد.

بیمارستان عمومی یک سریال شبانه نیست، بلکه در بیش از نیم قرنی که از پخش آن می گذرد، همواره در ساعت های 13، 14 یا 15 روی آنتن رفته است، اما همواره مخاطبان خودش را داشته و بارها هم جوایز متعددی از جشنواره های تلویزیونی داخلی آمریکا دریافت نموده است. در سال های ابتدایی پخش، مدت زمان هر قسمت 30 یا 45 دقیقه بوده اما از اواسط دهه هفتاد میلادی تا به حال، هر قسمت از این سریال با مدت زمان یک ساعت پخش شده است.

موضوع این سریال درباره یک بیمارستان عمومی و کارکنان آن است که در شهری به نام پرت چارلز زندگی می نمایند. در این مجموعه تنها به مسائل و بیماری های مراجعه نمایندگان این بیمارستان پرداخته نمی گردد، بلکه قصه های سریال ترکیبی از موضوعات جنایی، هیجانی، عاشقانه و حتی طنز است. البته در فصل های اولیه بیمارستان عمومی، تمرکز داستان ها تنها بر روی دو شخصیت دکتر هاردی و پرستاری به نام جسی بوده که در طبقه هفتم این بیمارستان کار می کردند. اما پس از گذشت چند سال، داستان ها شاخ و برگ بیشتری پیدا نموده و وارد زندگی کارکنان بیمارستان و خانواده هایی که در شهر پرت چارلز زندگی می نمایند، شده است.

با وجود استقبال همیشگی که از این سریال طولانی وجود دارد تا به حال سه اسپین آف هم از بیمارستان عمومی به نام های پرت چارلز، بیمارستان عمومی؛ شیفت شب و بیمارستان عمومی؛ پیچ و تاب سرنوشت ساخته شده. در سال 2013 بیشتر عوامل این سریال دور همه جمع شدند و برای 50 سالگی فراوری بیمارستان عمومی جشن گرفتند که این مراسم از سوی بسیاری از رسانه های دنیا پوشش داده شد. سازندگان این سریال هیچ وقت درباره توقف ساخت بیمارستان عمومی صحبت ننموده اند و احتمالا تا زمانی که شبکه ای بی اس وجود داشته باشد، این مجموعه هم ساخته و هر روز پخش خواهد شد.

صدها نفر برای یک هدف

گروه سازنده و بازیگران سریال بیمارستان عمومی یکی از ویژگی های جالب توجه این مجموعه است. در طی 58 سالی که از ساخت این سریال می گذرد، 9 تهیه نماینده مختلف، سرمایه گذاری و ساخت این مجموعه را برعهده داشته اند. 45 بار تیم نویسندگان این سریال عوض شده که بعضی از آن ها در فصل های مختلف به تنهایی یا همراه با نویسنده ای دیگر کار فیلمنامه نویسی را بر عهده داشته اند.

با وجود حجم بالای داستان ها و زمان فراوری، اما در تمام این سال ها تنها 13 کارگردان مختلف در فصل های متفاوت، سریال را راهنمایی نموده اند. تعداد دقیقی از بازیگران این سریال در دست نیست، چون این مجموعه صدها کاراکتر اصلی و فرعی دارد که تا به حال بسیاری از بازیگران این نقش ها فوت نموده انده و بارها برای یک نقش، بازیگران جایگزین قرار گرفته است. از طرفی هر سال متانسب با داستان ها، به تعداد شخصیت های مجموعه اضافه می گردد. بعضی از بازیگران این سریال از اوایل دهه نود و بالغ بر سی سال است که با این مجموعه همکاری می نمایند و اگر سری به سایت این سریال بزنید نام بازیگران به تفکیک دهه های پخش این سریال نوشته شده. اما ماجرای حضور لزلی چارلسون با همه بازیگران این سریال فرق دارد.او از سال 1977 تا به حال با حضور ثابت در نقش دکتر مونیکا که متخصص کاردیولوژی قلب است، طولانی ترین حضور را در این سریال دارد و بعلاوه طولانی ترین نقش را در تاریخ به نام خود ثبت نموده.

علاوه بر بازیگران تلویزیونی ثابت و متغییر، بعضی از چهره های مشهور سینمایی مانند الیزابت تیلور، دمی مور، ریکی مارتین و… هم در قسمت هایی از این سریال به اسم بازیگر میهمان حضور داشته اند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بیمارستان عمومی؛ طولانی ترین سریال آبکی تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان عمومی؛ طولانی ترین سریال آبکی تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید