تغییر قوانین فوتبال: هند، دراپ بال و باقی ماجرا

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، قانون گذاران فوتبال یا اعضای هیأت بین المللی فوتبال، در جدیدترین جلسه خود تغییراتی در قوانین این بازی بوجود آوردند که مهم ترین آنها تغییر قانون هند و ممنوعیت تاکتیک های وقت کشی است.

تغییر قوانین فوتبال: هند، دراپ بال و باقی ماجرا

قانون گذاران فوتبال یا اعضای هیأت بین المللی فوتبال، در جدیدترین جلسه خود تغییراتی در قوانین این بازی بوجود آوردند که مهم ترین آنها تغییر قانون هند و ممنوعیت تاکتیک های وقت کشی است.

بر اساس تغییر تصویب شده توسط بورد بین المللی، گلی که با یاری دست یا بازوی فوتبالیست به ثمر برسد یا ساخته گردد، حتی اگر این برخورد تصادفی رخ داده باشد، لغو می گردد. این تغییر از فصل آینده در رقابت های فوتبال اجرایی خواهد شد.

اعضای بورد بین المللی فوتبال در جلسه سالانه خود در شهر آبردین اسکاتلند با تغییر در قانون هند، کوشش کردند به بحث و جدال دائمی درباره اینکه آیا توپ به عمد به دست بازیکن برخورد نموده یا تصادفی بوده، سرانجام دهند. از این به بعد، هر نوع برخورد توپ به دست یک بازیکن، چه عمدی و چه تصادفی، به مردود شدن گل خواهد انجامید.

در تغییر دیگر تصویب شده، بازیکنانی که تعویض می شوند به جای اینکه از مقابل محوطه فنی تیم ها از زمین خارج شوند، باید از نزدیک ترین خط دروازه یا خط اوت، بیرون بروند. این تغییر قانون با هدف جلوگیری از تلف شدن وقت بازی اتخاذ شده است.

از دیگر تغییرات تصویب شده می توان به تغییر قانون دراپ بال اشاره نمود. بر اساس این تغییرات، در اغلب مواردی که توپ در جریان بازی به داور برخورد می نماید، بازی متوقف شده و دراپ بال انجام خواهد شد.

تغییر دیگر تصویب شده توسط بورد بین المللی می گوید در زمان شلیک ضربه پنالتی، تنها کافی است یک پای دروازه بان روی خط دروازه قرار داشته باشد.

بورد بین المللی فوتبال یا IFAB از چهار کشور بریتانیایی تشکیل شده که در جلسات شورا هر کدام یک رای دارند. در جلسات شورای IFAB علاوه بر این چهار کشور، فیفا هم از چهار رای برخودار است و برای اینکه تغییری در قوانین فوتبال بوجود بیاید، هر تغییر باید دست کم با شش رای موافق به تصویب برسد.

2

منبع: ایران ورزشی

به "تغییر قوانین فوتبال: هند، دراپ بال و باقی ماجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر قوانین فوتبال: هند، دراپ بال و باقی ماجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید