جشن های 100 سالگی تاسیس حزب کمونیست چین

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، رئیس جمهور چین همزمان با جشنهای یک صد سالگی حزب کمونیست حاکم در این کشور به اعطای مدال به اعضای وفادار حزب پرداخته و خواهان پایبندی به مارکسیسم شد.

جشن های 100 سالگی تاسیس حزب کمونیست چین

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخرانی شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در مراسمی طی روز سه شنبه در پی مراسم مفصلی طی دوشنبه شب در ورزشگاه المپیک شهر پکن انجام شد که بر برجستگی مالی و سیاسی چین در پی اصلاحات تصویب شده در این کشور در بیش از 40 سال قبل تاکید دارد.

حزب حاکم چین با وجود به جریان انداختن صنایع خصوصی به حفظ تسلط آهنین خود بر قدرت سیاسی به همراه سیاستهای ترجیحی در قبال شرکتهای تحت مدیریت دولت پرداخته است.

رئیس جمهور چین در سخنرانی خود خطاب به برنده های مدال گفت: همه رفقای حزب باید اعتقادشان به مارکسیسم و سوسیالیسم همراه به مشخصه های چینی را به اسم اهداف زندگی خود در نظر بگیرند.

این مراسمها با یک یادبود طی روز پنجشنبه در میدان تیان آنمن شهر پکن انتها می یابد.

شی جینپینگ در طی 9 سال ریاستش بر حزب خودش را به اسم قدرتمندترین حاکم چین از زمان مائو تسونگ، بنیانگذر جمهوری خلق چین در سال 1949، تثبیت نموده است.

شی جینپینگ هم همانند مائو محدودیتهای دوره ای نداشته و در سن 68 سالگی احتمالا تا سالهای بعد همچنان در قدرت باقی می ماند. او سیاست خارجی جسورانه ای را که در پی اعمال کنترل بر دریای چین جنوبی، ارعاب تایوان برای واداشتنش به پذیرش کنترل پکن و پیوستن به روسیه در به چالش کشیدن نفوذ آمریکا در امور بین المللی بوده، به پیش برده است.

حزب کمونیست چین هم اکنون به داشتن تقریبا 92 میلیون عضو که معادل شش درصد از جمعیت 1.4 میلیارد نفری این کشور است افتخار می نماید. اکثریت عمده مقامهای دولتی و رهبران صنایع کشور از اعضای حزب هستند و به ارائه آنچه که رهبران حزب به اسم منبع انسجام اجتماعی در تضاد با شکافهای حزبی در آمریکا و جاهای دیگر تحسین می نمایند، می پردازند.

رسانه های دولتی چین علاوه بر جشنهای سالگرد به پوشش سنگین نابرابری نژادی و دیگر مسائل اجتماعی در غرب می پردازند.

رئیس جمهور چین در سخنرانی خود توضیح داد، اعضای حزب باید پیش برنده جوان سازی عظیم چین باشند، اشاره ای به دستور کارش برای آنکه چین مجددا نقشش برای مدت چندین قرن به اسم یک قدرت منطقه ای و بین المللی در فرهنگ، اقتصاد و قدرت نظامی را بازپس بگیرد.

شی جینپینگ گفت: در پیشروی نو به سمت یک کشور سوسیالیستی مدرن کاملا جا افتاده، حرکتتان به سمت اهداف قرن دوم را حفظ کنید. جیانگ زمین ، رئیس جمهور اسبق چین

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جشن های 100 سالگی تاسیس حزب کمونیست چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن های 100 سالگی تاسیس حزب کمونیست چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید