حاجی بابایی: بودجه 1401 را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن به مردم تورم وارد نشود

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص 500 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور برای امسال اطلاع داد و گفت: چون نتوانستیم اقتصاد را تقویت کنیم یارانه می دهیم.

حاجی بابایی: بودجه 1401 را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن به مردم تورم وارد نشود

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی، پنج شنبه 16 تیرماه در جلسه هم اندیشی با بهره برداران پیشرو و تشکل های بخش مختلف کشاورزی و تبیین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: رسالت سنگین فراوری بر عهده بخش خصوصی است و وزارت جهاد کشاورزی باید یکپارچه در اختیار بخش خصوصی باشد و جایی که مردم نتوانستند دولت ورود کند.

حاجی بابایی توضیح داد: استان همدان ظرفیت کشاورزی بالایی دارد. استان ما از استان هایی است که در زمینه کشاورزی و دامداری، خوب کار نموده، اما نتوانسته از ظرفیتی که دارد به نحو احسن استفاده کند.

وی ادامه داد: پنج سال است در کشور، الگوی کشت مصوب شده، اما هنوز در شهرستان ها خود را نشان نداده است. با توحه به شرایط آب در کشور الگوی کشت را از الان به عنوان برنامه اولیه سیاست گذاری کنید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه کشور مشکل آب داریم.

حاجی بابایی تاکید نمود: در استان ما آب کم است، اما مصرف بد از کم آبی بدتر است و نتوانستیم از منابع، استفاده درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به دام داری در استان همدان، بیان کرد: دام داری باید در استان همدان رشد و توسعه داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی در استان، گفت: قدم های خوبی برای صادرات استان همدان در بخش کشاورزی برداشته نشده است.

حاجی بابایی اعلام کرد: سال گذشته 17 میلیارد و 300 میلیون دلار نفت فروختیم. یک میلیارد و 700 میلیون دلار برای خرید واکسن و 15 میلیارد و 600 میلیون دلار برای کالا های اساسی هزینه شده و یک ریال از محل فروش نفت برای هیچ چیز باقی نمانده است.

وی ادامه داد: ارز ترجیحی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده تا بتوانیم تورم را مهار کنیم. نقدینگی و تورم مهار گردد باقی مسائل نیز حل می گردد. بودجه 1401 را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن از سمت بودجه به مردم تورم وارد نگردد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ادامه داد: ارز 4200 تومانی برای مردم حذف نشده و برای دولت حذف شده و مابه التفاوت آن را دولت باید حذف کند.

حاجی بابایی با بیان اینکه سال جاری ما 500 هزار میلیارد تومان یارانه خواهیم داد، بیان کرد: این کار مشکل را حل می نماید، اما کار اساسی نیست. یارانه دارو برای بیماری است. تکلیف ما این که اقتصاد را تقویت کنیم و، چون نتوانستیم اقتصاد را تقویت کنیم یارانه می دهیم.

وی ادامه داد: سال جاری فقط 80 هزار میلیارد تومان برای فراوری گذاشتیم در صورتیکه با مبلغ یارانه فراوری یک کشور دگرگون می گردد.

منبع: فرارو

به "حاجی بابایی: بودجه 1401 را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن به مردم تورم وارد نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی بابایی: بودجه 1401 را به نحوی نوشتیم که یک سر سوزن به مردم تورم وارد نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید