حمایت از شرکت های دانش بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، رئیس دانشگاه لرستان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

حمایت از شرکت های دانش بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، دکتر خسرو عزیزی در جلسه ای با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان، اظهار کرد: ایجاد مرکز شتاب دهی و کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان، از جمله گام های مهمی برای حمایت از ایده پردازی و خلاقیت بوده است.

وی شرح داد: راه چاره اساسی برطرف چالش بیکاری، تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه است و تقویت شاخص های اقتصاد دانش بنیان یکی از مؤلفه های مهم اقتصاد مقاومتی است که متکی به دانش بومی است.

دکتر عزیزی اضافه کرد: تقویت مهارت آفرینی در دانشگاه ها از جمله برنامه های مهمی است که در راستا تحقق مفهوم دانشگاه جامعه محور است.

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد: فناوری اطلاعات و فعالیت شرکت های دانش بنیان، باید در خدمت توسعه محلی، استانی و ملی باشد.

دکتر خسرو عزیزی بیان نمود: دانشجو وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شد باید بتواند خودش کارآفرین بگردد و برای خود و دیگران اشتغال زایی کند.

دکتر عزیزی گفت: دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که همکاری های خود را با سازمان فضایی ایران در راستای توسعه و پیشرفت لرستان تقویت کند.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوب و سازنده ای در استان لرستان بین سازمان ها و ادارات با دانشگاه لرستان وجود دارد که البته بایستی این نوع تعاملات و ارتباطات در جهت برطرف چالشهای استان تقویت شوند و گسترش یابند.

دکتر خسرو عزیزی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در راستا توسعه و پیشرفت، این است که از پتانسیل ها و ظرفیت های علمی محققان و پژوهشگران دانشگاهی بیشتر از گذشته استفاده گردد و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقش پیشران توسعه محلی، استانی، منطقه ای و ملی را بر عهده داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از شرکت های دانش بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت های دانش بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید