ضرورت ایجاد یک شرکت برای فراوری مواد شیمیایی در پژوهشگاه شیمی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، محمدعلی زلفی گل امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس نو پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: با توجه به مزیت کشور ما در حوزه نفت و گاز ضروری است که در اولین فرصت، جلسه ای با وزیر نفت برای استفاده بیشتر از ظرفیت پژوهشگاه های مرتبط با مواد مانند پژوهشگاه های شیمی، رنگ، پلیمر داشته باشیم.

ضرورت ایجاد یک شرکت برای فراوری مواد شیمیایی در پژوهشگاه شیمی

زلفی گل با اشاره به تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجوز این صندوق را گرفتیم و توانستیم آن را در لایحه بودجه بگنجانیم؛ نتیجه کوشش ها قرار گرفتن در تبصره 9 قانون بودجه است. بر اساس این مصوبه 40 درصد سهم پژوهشی شرکت های دولتی به این صندوق واریز می گردد.

وی ادامه داد: کوشش کردیم 1 درصد اعتبارات پژوهشی به این صندوق واریز گردد که در هیأت دولت تأیید نشد؛ ولی بودجه پژوهشی شرکت های دولتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به این صندوق منتقل کردیم.

وزیر علوم گفت: کوشش می کنیم همه بودجه پژوهشی را به صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری منتقل کنیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه تسهیل گردد.

وزیر علوم با اشاره به دسته بندی احتیاجهای صنایع خصوصی و دولتی در سامانه های جداگانه گفت: قرار است یک سامانه دیگر برای ارائه محصولات شرکت های دانش بنیان و دیگر سامانه ای برای یافتن آزمایشگاه برای محققان راه اندازی بگردد.

وی گفت: در جهان نزدیک به 300 هزار قلم مواد شیمیایی ساده فراوری می گردد که ما با توجه به اختصاص 1 درصد جمعیت جهان می توانیم 1 درصد این مواد را بسازیم و به فروش برسانیم.

زلفی گل اضافه نمود: پژوهشگاه می تواند ساختاری ایجاد کند که یک شرکت برای فراوری چند هزار قلم ماده شیمیایی مورد حمایت قرار بگیرد.

وی به رتبه ایران در گرایش های مختلف شیمی و مهندسی شیمی اشاره نمود و گفت: کشور ما تا به امروز در گرایش های مختلف رتبه های 10 و 11 و 13 و در مهندسی شیمی را به خود اختصاص داده است. با وجود این رتبه ها نباید خام فروشی در حوزه های مربوط به مواد شیمیایی کنیم.

وی خطاب به مدیریت نو پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: ضروری است در اولین فرصت یک شرکت برای فراوری مواد شیمیایی تأسیس گردد که علاوه بر تأمین احتیاج داخل کشور، بازار 630 میلیونی سایر کشورهای همسایه را نیز تأمین کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ضرورت ایجاد یک شرکت برای فراوری مواد شیمیایی در پژوهشگاه شیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد یک شرکت برای فراوری مواد شیمیایی در پژوهشگاه شیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید