خبرنگاران احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی، از امروز سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده بویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال وقوع آبگرفتگی، سیلاب و رعد و برق در مناطق مختلف استان وجود دارد.

خبرنگاران احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ فیسبوکی ها اضافه کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی احتمال بارندگی بصورت باران، برف و تگرگ، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و کاهش دما در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی در روزهای نامبرده وجود دارد.

وی با بیان اینکه350 اکیپ امدادی و عملیاتی مرتبط با سیلاب در این استان تشکیل شده است، شرح داد: تمام تیم های امدادی و ستاد سیل استان و شهرستانها در حال آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجتناب از تردد غیرضرور، ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، محافظت از مزارع و باغ ها، سازه های گلخانه ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرمازدگی ضروری است.

شیشه فروش با اشاره به لایروبی کانال ها و آبراه ها در روزهای گذشته اضافه کرد: زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام ها در حاشیه رودخانه های فصلی و دره ها و شیب کوه ها باید در این روزها بطور جدی در دستور کار باشد.

وی همچنین تاکید کرد: استقرار در مجاورت مسیل ها و آبراهه ها، رودخانه های فصلی سیلابی، شیب کوه ها، ارتفاعات و پل ها با هدف حفاظت در برابر سیل و صاعقه ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین بر لزوم در خانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلا به کووید-19 تاکید کرد.

کارشناسان این روزها در باره خطر وقوع سیل هشدار می دهند و در این میان خاطرات تلخ سیلاب های ابتدای سال، باردیگر نگرانی در این پیوند را دوچندان کرد، از این رو شهرستان های استان بیشتر در غرب و جنوب اصفهان برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی احتمالی به حالت آماده باش درآمده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال وقوع سیلاب و رعد و برق به مدت 6 روز در اصفهان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید