خبرنگاران بهبودی 853 مبتلای به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مشهد- خبرنگاران- مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا به امروز 853 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کوید- 19 در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستانهای این استان مرخص شده اند.

خبرنگاران بهبودی 853 مبتلای به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی

دکتر حمید رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ فیسبوکی ها افزود: از 30 بهمن گذشته تا 19 اسفند ماه کنونی هزار و 942 بیمار مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده اند.

وی افزود: در حال حاضر 828 نفر از این بیماران در مشهد و 12 شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی را بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 183 نفر بیان کرد و گفت: 107 نفر از این تعداد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه از جمعیت زیر پوشش سایر دانشگاههای علوم پزشکی استان هستند.

رحیمی افزود: بهترین روش در مراحل اولیه بیماری خود مراقبتی در منزل است و در صورت تشدید علائم و مسائل تنفسی، فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند و سپس به سطوح دو و سه ارجاع گردد.

وی ادامه داد: شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار دریافت در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.

افزون بر 75 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. 25 درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

تا به امروز بیش از 60 نفر در استان خراسان رضوی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بهبودی 853 مبتلای به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبودی 853 مبتلای به عفونتهای حاد تنفسی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید