خبرنگاران سند توسعه اقتصادی و اشتغال چهار روستای دامغان تصویب شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سمنان- خبرنگاران- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی چهار روستای هدف در این شهرستان تصویب شد.

خبرنگاران سند توسعه اقتصادی و اشتغال چهار روستای دامغان تصویب شد

خسرو فولادیان روز یکشنبه در گفت و گو با وبلاگ فیسبوکی ها، بیان نمود: طبق بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه کشور، 10 روستای دامغان در فهرست برنامه ریزی برای دریافت سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار دارند که از این تعداد، سند توسعه چهار روستا دیگر ثبت شد.

وی گفت: شورای راهبردی تدوین این سند با موضوع سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و عضویت برخی دستگاه های اجرایی مرتبط دارای مأموریت در روستاها تشکیل شده است.

فولادیان اضافه کرد: هدف از ایجاد این سند توسعه روستایی در راستای ارتقای منزلت اجتماعی و ایجاد بستر لازم در جهت شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها است و با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق بر توان روستاها، رویکرد نظام برنامه ریزی، تمرکز بر اقتصادمحوری و توسعه روستایی خواهد بود.

فولادیان اضافه کرد: این سند، به منظور سیاست های کلی نظام و در راستای اقتصاد مقاومتی، پس از شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در روستاها تدوین می شود.

وی گفت: در این طرح، ظرفیت روستاها شناسایی و توسعه آن ها به سمت و سویی حرکت می کند که در این طرح به آن پرداخته شده است.

فولادیان شرح داد: در تدوین این سند همه مزیت های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دامغان گفت: در سال های 96 و 97، برنامه ریزی لازم برای تدوین سند توسعه 31 روستای هدف شهرستان انجام شد که تا به امروز سند توسعه 23 روستا تصویب شد و بقیه روستاها در حال شناسایی است.

دامغان دارای 121 روستا است که از این تعداد 79 روستا بالای 20 خانوار است. این شهرستان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

سالانه 5 هزار روستا در کشور، از طرح سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بهره مند می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سند توسعه اقتصادی و اشتغال چهار روستای دامغان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سند توسعه اقتصادی و اشتغال چهار روستای دامغان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید