خبرنگاران کتاب راهنمای خود مراقبتی ویژه دانش آموزان درالبرزتوزیع شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، کرج -خبرنگاران- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: 13 هزار جلد کتاب راهنمای خود مراقبتی دربین دانش آموزان سفیر سلامت این استان با هدف آگاهی بخشی در خصوص چگونگی مبارزه با ویروس کرونا توزیع شد.

خبرنگاران کتاب راهنمای خود مراقبتی ویژه دانش آموزان درالبرزتوزیع شد

فرشید علیزاده روز چهارشنبه درگفت و گو با وبلاگ فیسبوکی ها افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و رسالت خطیردانش آموزان سفیر سلامت در این زمینه این اقدام فرهنگی - آموزشی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع این کتاب نقش بسزایی درراستای توانمند سازی و آموزش دانش آموزان عضو در برنامه سفیران سلامت استان دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه محتوای آموزشی این کتاب توسط مراقبین سلامت با همکاری دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است، یادآورشد: دربرنامه سفیران سلامت دانش آموزی، سفیران سلامت از طریق دریافت آموزش های لازم،آموخته های خود را از طریق آموزش همسالان به دوستان خود انتقال داده و در ترویج مفاهیم سلامت و بهداشت در مدارس،خانواده و جامعه فعالیت می کنند.

وی شرح داد: درسر فصل های این کتاب مطالبی مفید درزمینه آشنایی با تغذیه سالم،اهمیت ورزش در سلامتی،توجه به بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیر،نحوه شستن صحیح دست ها،حفاظت از محیط زیست،پیشگیری از حوادث،بهداشت دهان و دندان،آموزش مهارت های زندگی و سلامت روان گنجانده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: درگذشته دانش آموزان به عنوان همیار پلیس نقش مهمی در آگاهی بخشی به خانواده و جامعه خود داشته اند لذا امروز با توجه به بیماری کرونا هم به عنوان سفیران سلامت مسئولیت مهمی بر دوش دارند.

علیزاده تاکید کرد: سفیران سلامت با شرکت و حضور فعال در پویش ملی هر دانش آموز یک سفیر سلامت همراه با شعار # نه به سفر # نه به دید و بازدید # در خانه بمانیم ، توان خود را در مهار،کنترل و شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس به نمایش می گذارند.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد

تا به امروز تست کرونای 1296 نفر در البرز مثبت شده و 186 بیمار مشکوک و مبتلای قطعی کرونا در این استان جان باخته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کتاب راهنمای خود مراقبتی ویژه دانش آموزان درالبرزتوزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب راهنمای خود مراقبتی ویژه دانش آموزان درالبرزتوزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید