خشکسالی، کود و سم گران، پسته خندان را گریان می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران گفت: خشکسالی، کود و سم گران، پسته خندان را گریان می نماید.

خشکسالی، کود و سم گران، پسته خندان را گریان می نماید

نازخند صبحی در گفت وگو با وبلاگ فیسبوکی ها، اظهار کرد: با وجود این که پسته در بازار، قیمت سرسام آوری پیدا نموده است، ولی سود حاصل از فراوری پسته نصیب دلالان می گردد؛ چراکه دلالان پسته بدون فرآوری را با سه برابر سودی که حاصل دسترنج یک سال کشاورزان است، از آن خود می نمایند.

این مسئول ادامه داد: به خاطر گران بودن کود و سم و کیفیت پایینی که این اقلام دارد، پسته کاران از ادامه کار دلسرد می شوند؛ چراکه در باغ 100 هکتاری، فقط 50 کیلوگرم پسته به دست می آید، در حالی که باید 30 تا 50 تن محصول برداشت گردد.

وی با اشاره به این که بیمه خشکسالی به موقع به پسته کاران پرداخت نمی گردد، اضافه نمود: تغییر کاری بسیار مشکل است و پسته کاران از ادامه کار فراوری پسته و اساسا کشاورزی منصرف می شوند. با مشکلات کنونی بعید است که بتوانیم میزان صادرات خود را افزایش دهیم، مگر این که تعرفه 45 درصدی روی پسته آمریکا که توسط چین اعمال گردیده است، سبب از دست رفتن بازار این محصول به نفع کشور ما گردد.

صبحی اعلام کرد: شرکت تعاونی پسته رفسنجان بسیار کمک حال پسته کاران بود اما زمانی که تعطیل شد، مشکلات نیز بیشتر شد و متاسفانه دلالان وارد کار شدند. این در حالی است که رونق پسته و بالا رفتن رتبه آن در مقابل آمریکا مستلزم کوتاه کردن دست دلالان، حل مشکل ارزی، برطرف مشکلات آب رسانی و پرداخت به موقع خسارات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خشکسالی، کود و سم گران، پسته خندان را گریان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی، کود و سم گران، پسته خندان را گریان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید