خودروی پروتوتایپ هوندا E در حال دلربایی از بازدیدکنندگان اروپایی است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، در حال حاضر نمایشگاه خودرو در شهر ژنو در حال برگزاری است و در گوشه کنار این نمایشگاه، می توان خودروهای برقی را دید اما در این بین تنها یک خودرو بیش از بقیه در حال دلربایی از بازدیدکنندگان است و آن محصولی نیست جز هوندا e پروتوتایپ. این خودرو درواقع نسخه تکامل یافته پروتوتایپ دیگری از هوندا با نام Urban EV Concept است که در سال 2017 یدده بودیم. Urban EV Concept طراحی رترو و قدیمی داشت و از نوع سه درب بود. جایگاه آن مثل نیمکت از درب راننده تا سمت دیگر خودرو کشیده شده بود و جلوی آن هم نمایشگری به همان درازا قرار داشت. این خودرو ظاهری مینیمال و البته قدیمی داشت که با تکنولوژی در هم آمیخته شده بود.

خودروی پروتوتایپ هوندا E در حال دلربایی از بازدیدکنندگان اروپایی است

حالا خودروی جدید که با نام e Prototype شناخته می گردد، زیر عنوان کاربردی بودن بعضی از ویژگی های Urban EV Concept را از دست داده است.جایگاه جلویی این خودرو دیگر مثل نیمکت یک پارچه نیست و نمایشگر یکپارچه و فوق عریض نیز به دو نمایشگر بزرگ تبدیل شده است. نمایشگرهایی که روی بخش داخلی درب های Urban EV Concept گذاشته شده بودند نیز به داشبورد منتقل شدند و تصویر دوربین های کناری خودرو را نشان می دهند چراکه خبری از آینه روی درب های این خودرو، نیست. همچنین تعداد درب های این ماشین در نسخه جدید e Prototype به عدد 5 رسیده است. به طور کلی بدنه و بخش جلویی خودروی e Prototype کمی تیز تر و شبیه تر به خودروهای کنونی شده و دیگر مثل خودروی Urban EV Concept یک خودروی فضایی به نظر نمی رسد. همه این تغییرات اعمال شده، یعنی این محصول به پروسه فراوری انبوه بسیار نزدیک تر شده است.

باید اعتراف کنیم که بخش های زیادی از ظاهر کارکتریستیک خودروی Urban EV در کانسپت جدید، کاسته شده اما همچنان چیزهای زیادی درباره e Prototype وجود دارد که می توان عاشق آن شد. همانطور که گفتیم، در کناره های این خودرو به جای آینه شاهد دوربین هستیم که روی این دوربین ها، چراغ راهنما هم تعبیه شده است. چراغ های جلو و عقب ماشین، به شکل بی نقصی دایره ای شکل و جذاب هستند و این خودرو به گونه ای به نظر می رسد که گویا از چهره یک انسان ساخته شده است. دستگیره های درب خودرو نیز کاملا هم سطح بدنه هستند و برای باز کردن درب خودرو، مکانیزمی مثل تسلا مدل 3 یا خودروهای آستون مارتین دارند. پنجره های روی درب ها نیز بدون فریم هستند که البته چیز انقلابی نیست اما در این طراحی مینیمال، نبودن فریم ها جذابیت بیشتری دارد.

کانتراستی که پنل های مشکی رنگ در این خودرو با رنگ سفید بدنه هوندا e Prototype ساخته اند نیز جذابیت زیادی دارد اما در این بین، هنوز درباره شیشه های استفاده شده در جلو و عقب بدنه، مطمئن نیستیم. شیشه قرار گرفته در بین دو چراغ جلویی و چراغ های عقبی، پر از گرد و خاک و خط و خش می شوند که در نهایت باعث می گردد از جذابیت این خودرو کم گردد. در مدت تنها یکی دو روزه که این خودرو در نمایشگاه ژنو به نمایش در آمده، می توان دید که خط و خش هایی روی شیشه جلویی بین چراغ های e Prototype نقش بسته است. برای شارژ این خودرو، پورت شارژر و درب محفظه آن، در وسط پنل شیشه ای جلوی خودرو قرار گرفته است. همچنین چراغ های LED هم در این قسمت وجود دارند که میزان شارژ خودرو را نشان می دهند.

خودروی e Prototype می تواند تا 200 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید. این خودرو همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می نماید و این یعنی می تواند در سی دقیقه، تا 80 درصد شارژ گردد. برای خودرویی که قرار است شهری باشد و برای سفرهای طولانی ساخته نشده، این میزان از شارژ دهی در سطح بسیار خوبی واقع شده است.

داشبورد این خودرو نیز ظاهری مدرن و در عین حال، راحت دارد. هوندا از میزان زیادی چوب و مواد مشابه در ساخت داشبورد این خودرو استفاده نموده است. در مقایسه با Urban EV Concept که داشبوردی شبیه به تسلا داشت و بسیار شبیه به آینده بود، این خودرو ظاهری معمولی تر دارد. اما همچنان اگر e Prototype را با خودروهای معمولی مقایسه کنیم، می بینیم که تعداد زیادی نمایشگر در داشبورد آن تعبیه شده و تقریبا همه موارد به جز بعضی تنظمیات مثل تنظیمات هوای کابین، به صورت دیجیتال است.

هوندا می گوید خودرویی که با خود به نمایشگاه ژنو آورده، تا حد زیادی به فراوری انبوه نزدیک شده و این شرکت میخواهد این خود را تا قبل از 2019، در بازارهای اروپایی برای فروش عرضه کند. زمان تحویل خودرو به خریداران نیز در سال 2020 انتخاب شده است. قیمت این خودرو هنوز معین نیست اما به گفته هوندا، این محصول در بریتانیا، قیمتی بین 25 هزار تا 40 هزار پوند خواهد داشت که اگر آن را به دلار تبدیل کنیم، به بازه قیمتی 33 تا 52 هزار دلار می رسیم. این یعنی این خودرو می تواند با این قیمت با تسلا مدل 3 رقابت کند. شما درباره این خودرو چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "خودروی پروتوتایپ هوندا E در حال دلربایی از بازدیدکنندگان اروپایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی پروتوتایپ هوندا E در حال دلربایی از بازدیدکنندگان اروپایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید