طرح های مفهومی مجذوب کننده تویوتا برای خودروهای الکتریکی دهه آینده را ببینید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، تویوتا مجموعه ای از خودروهای مفهومی الکتریکی نو را معرفی نموده است که میخواهد طی دهه آینده و تا سال 2030 میلادی فراوری کند.

طرح های مفهومی مجذوب کننده تویوتا برای خودروهای الکتریکی دهه آینده را ببینید

این خودروساز ژاپنی طی یک رویداد، 16 خودروی مفهومی الکتریکی تازه را به عنوان پیش نمایش مجموعه خودروهای برقی آینده خود معرفی نموده است. خودروهای الکتریکی تازه شامل لکسوس LFA و تویوتا MR2 به همراه 13 خودروی مفهومی دیگر معرفی می شوند.

تویوتا میخواهد تا سال 2030 میلادی 30 خودروی الکتریکی تازه را تحت برندهای تویوتا (Toyota) و لکسوس (Lexus) عرضه کند و برای فروش 3.5 میلیون خودروی برقی تا این سال هدف گذاری نموده است. اکنون به نظر می رسد با طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی تازه، به همراه نسخه های الکتریکی شده از مدل های موجود، به خوبی در این راستا قدم گذاشته است.

کراس اوور کوچک bZ

تویوتا بی زی (Toyota bZ) کوچک کراس اوور نشان می دهد که چگونه خودروهای شهری می توانند در حال تکامل باشند، زیرا تقاضا برای خودروهای رده بالا همچنان در حال رشد است. این کانسپت می تواند جایگزینی برای تویوتا آیوگا (Toyota Ayuga) فعلی باشد.

شاسی بلند کامپکت bZ

به نظر می رسد که شاسی بلند bZ که شاید به عنوان نسخه اسپرت تر از تویوتا bZ4X تازه محسوب گردد، یک خودروی الکتریکی به سبک کوپه شبیه به فولکس واگن ID5 و نیسان آریا آینده باشد. می توان گفت که در صورت ادامه فرایند تمایل به خودروهای شاسی بلند شیک، این یکی از محتمل ترین مدل ها برای فراوری باشد.

سدان bZ

bZ SDN تازه که به عنوان یک خودروی الکتریکی در قامت تویوتا کمری خود را نشان می دهد، یکی دیگر از چیزهایی است که می تواند زودتر فراوری گردد. باید انتظار داشته باشیم که این خودرو را در مدت 5 تا 10 سال آینده به عنوان یکی از خودروهای ناوگان اوبر ببینیم.

شاسی بلند بزرگ bZ

شاسی بلند بلند تویوتا bZ از نظر مقدار شبیه تویوتا های لندر (Highlander) فعلی است و چشم عقابی در آن جا ردیف سوم جایگاه ها را مشاهده می نماید.

لکسوس اسپرت الکتریکی شده

اینجاست که همه چیز به درستی هماهنگ شده است. طرح مفهومی لکسوس الکتریکی شده اسپرت (Lexus Electrified Sport) نشان می دهد که باید منتظر یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی از این شرکت لوکس باشیم و شاید حتی بتوان آن را به عنوان جانشین LFA درنظر گرفت. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این کانسپت نزدیک به 2 ثانیه است و بردی حدود 435 کیلومتر بر ساعت دارد.

لکسوس RZ

از میان همه کانسپت های رونمایی شده، لکسوس RZ نزدیک ترین مدل به فراوری است. لکسوس تأیید نموده است که این مدل به زودی به عنوان نخستین SUV زمینی خود عرضه می گردد و آنچه در اینجا رونمایی شده یک نسخه تقریبا آماده از این خودرو است.

سدان الکتریکی شده لکسوس

سدان الکتریکی شده لکسوس از نظر ابعاد شبیه به IS Saloon اما با طراحی عضلانی تر است که می تواند در پی رقابت با تسلا مدل 3 و بی ام و i4 باشد.

شاسی بلند الکتریکی لکسوس

این امکان وجود دارد که شاسی بلند الکتریکی لکسوس با SUV بزرگ تویوتا bZ اشتراکات زیادی داشته باشد. اگرچه فضای داخلی هیچ کدام هم اکنون نشان داده نشده است، اما اگر هر دو به مرحله فراوری برسند، احتمالا کابین داخلی لوکس تری را در لکسوس ببینیم.

تویوتا مید باکس

برای شرکت های تحویل در شهرهای بزرگ، تویوتا مید باکس (Mid Box) می تواند یکی از گزینه های خرید باشد. اما احتمالا باید انتظار داشته باشیم که این خودرو را به جای این رنگ های متنوع با رنگ کاملا سفید در خیابان ببینیم.

تویوتا میکرو باکس

به نظر می رسد که تویوتا میکرو باکس کاملا با درنظر گرفتن طراحی شهری توکیو طراحی شده است. همان طور که نام خودرو به کوچکی آن اشاره دارد، واقعا به عنوان وسیله نقلیه آخرین مرحله توزیع برای شرکت های تحویل و غذارسانی کوچک تر عمل می نماید که عملکردی مشابه سیتروئن امی کارگو (Citroen Ami Cargo) دارد.

خودروی الکتریکی اسپرت تویوتا

شاید این خودرو را بتوان بازگشت تویوتا MR2 دانست. تویوتا اسپرت EV یک رودستر کوچک است که نشان می دهد تویوتا درباره تعهد خود به خودروهای سرگرم کننده جدی است حتی وقتی به دنیای تمام الکتریکی نزدیک می شویم.

کراس اوور الکتریکی تویوتا

کراس اوور الکتریکی تویوتا می تواند جایی پایین تر از bZ4X موجود قرار بگیرد. یک شاسی بلند کامپکت که کمی کوچک تر و با ظاهری رام تر است.

کامپکت کروزر الکتریکی تویوتا

تویوتا بیراهه نوردی را هم در گزینه های تازه الکتریکی خود درنظر گرفته است. اگر می خواهید با خودروی الکتریکی خود از جاده بیرون بزنید، تویوتا کامپکت کروزر الکتریکی گزینه ای مناسب خواهد بود. به نظر می رسد که این SUV با ظاهر مجذوب کننده از FJ Cruiser الهام گرفته است.

پیکاپ الکتریکی تویوتا

بعید است تویوتا به جای استفاده از پایه توندرا فعلی خود، در پی یک پیکاپ الکتریکی کاملا تازه باشد بنابراین نسل بعدی وانت الکتریکی این شرکت شباهت زیادی به غول بیراهه نورد تویوتا دارد.

SUEV کوچک تویوتا

تویوتا Small SUEV به نظر می رسد نسخه بسیار پیشرفته تری از کانسپت Aygo X باشد که قبلا نمایش داده شده است و می تواند به خوبی وارد فراوری گردد که کم وبیش شبیه این طرح مفهومی باشد.

تویوتا ای-پالت

تکمیل کننده این مجموعه طرح مفهومی تویوتا ای-پالت (e-Palette) است که به نظر می رسد این ون نامتعارف و جایگزینی منحصربه فرد برای خودروهایی مانند فورد ترانزیت (Ford Transit) باشد.

عکس ها: طرح مفهومی خودروهای الکتریکی تویوتا برای فراوری طی دهه آینده

Credit: Toyota

منبع: Carwow

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرح های مفهومی مجذوب کننده تویوتا برای خودروهای الکتریکی دهه آینده را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های مفهومی مجذوب کننده تویوتا برای خودروهای الکتریکی دهه آینده را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید