درآمد 11 میلیارد پوندی ، هنر بیش از کشاورزی به اقتصاد بریتانیا یاری می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، شورای هنر انگلستان با انتقاد از کاهش بودجه بخش های فرهنگی از یاری 14 میلیارد دلاری حوزه فرهنگ و هنر به اقتصاد بریتانیا در سال 2016 اطلاع داد.

درآمد 11 میلیارد پوندی ، هنر بیش از کشاورزی به اقتصاد بریتانیا یاری می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از گاردین، سهم حوزه فرهنگ و هنر از فراوری ناخالص داخلی بریتانیا در سال 2016 دست کم حدود 11 میلیارد پوند (بیش از 14 میلیارد دلار) و 390 میلیون پوند بیش از سال 2015 بوده است. این رقم 11 میلیارد پوندی بیش از سهم بخش کشاورزی در اقتصاد بریتانیا و تقریبا هم ارز سهم شهرهایی چون لیورپول و شفیلد در فراوری ناخالص داخلی است.

با این حال، دولت بریتانیا در چند سال اخیر به شدت از بودجه نهادهای فرهنگی کم نموده و فعالیت حدود 74 درصد این بخش ها تحت تاثیر کاهش بودجه قرار گرفته است. شورای هنر انگلستان در گزارش اخیر خود نسبت به ادامه این روند هشدار داده و بر این باور است که کم شدن سهم حوزه فرهنگ و هنر از بودجه می تواند به معنی کمرنگ تر شدن سهم فعالیت های فرهنگی در افزایش فراوری ناخالص داخلی بریتانیا باشد.

سالن های نمایش، نگارخانه ها و دیگر بخش های هنری و فرهنگی در چند سال اخیر به شدت از کاهش بودجه دولتی آسیب دیده اند. یکی از بزرگ ترین تهدیدها برای بخش های فرهنگی، کاهش بودجه نهادهای محلی است که تاثیر آن خیلی زود روی کتابخانه ها، نگارخانه ها و دیگر مکان های فرهنگی و هنری به چشم می خورد.

ماه فوریه گذشته شورای شهر بیرمنگام در حالی حدود 500 هزار پوند از بودجه هنری این شهر را کم کرد که قرار بود این کاهش یک میلیون پوند باشد. کارشناسان معتقدند دوران ریاضت مالی نخست وزیر بریتانیا سر آمده و دیگر نباید کاهش بودجه شامل حال بخش های فرهنگی و هنری گردد.

در چند سال اخیر 37 درصد نهادهای هنری بریتانیا از کاهش بودجه آسیب دیده اند و بیش از نیمی از نهادها اعلام نموده اند نمی توانند ضرر و زیان ناشی از کاهش بودجه را جبران نمایند. یکی از راه های جبران هم ثابت ماندن دستمزدهاست که فشار آن مستقیم به هنرمندان و گروه های هنری وارد می گردد.

در مجموع حدود 360 هزار فرصت شغلی در بخش های فرهنگ و هنر بریتانیا وجود دارد و درآمد 11 میلیارد پوندی آن در سال 2016 بیش از بخش های کشاورزی و ماهیگیری با 10 میلیارد پوند، رایانه با هشت میلیارد پوند، نساجی با هفت میلیارد پوند و محصولات الکترونیکی با شش میلیارد پوند بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "درآمد 11 میلیارد پوندی ، هنر بیش از کشاورزی به اقتصاد بریتانیا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 11 میلیارد پوندی ، هنر بیش از کشاورزی به اقتصاد بریتانیا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید