راهنمای سفر به اشتوتگارت

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سفر به اشتوتگارت

اشتوتگارت مرکز استان بادن وورتمبرگ، یکی از شهرهای جنوبی کشور آلمان است که در بین مردم آلمان به خوش لباس بودن مردمانش معروفیت دارد. اگر چه بسیاری مردم اشتوتگارت را به سخت کوش بودنشان می شناسند، با این حال این شهر به طرز باور نکردنی ای مجذوب کننده است و سفر به اشتوتگارت سفری پر از خاطره برای هر کسی که می خواهد از آن تماشا کند. چقدر اشتوتگارت، شهر مجذوب کننده آلمانی ها را می شناسید؟ آیا جاذبه های گردشگری آن را می شناسید؟ در سفر به اشتوتگارت در کجا باید اقامت کنید و چه غذایی بخورید؟ جواب همه این سوال ها را در ادامه این نوشتار خبرنگاران بخوانید.

راهنمای سفر به اشتوتگارت

موقعیت جغرافیایی اشتوتگارت

شهر اشتوتگارت در جنوب آلمان واقع شده است و شهر میان تپه های سرسبز قرار گرفته است، در قسمتی از این شهر رودخانه ای به نام نکارو در بخش قدیمی تر شهر، سازه های تاریخی آن قرار گرفته است. درصد بالایی از این شهر را فضای سبز پر نموده است و به خاطر موقعیت جغرافیایی اشتوتگارت و از طرف دیگر احاطه شد با فضاهای سرسبز، به این شهر لقب آرامش بخش ترین شهر دنیا را داده اند.

مختصری از تاریخ اشتوتگارت

برای دانستن تاریخچه شهر اشتوتگارت باید به هزار سال قبل برگشت، در آن دوران فردی به نام دوک لوییتف یک مزرعه بکر در این منطقه پیدا کرد و از آن موقع بود که این منطقه آغاز به توسعه کرد و به نوعی پیشرفت کرد. با این حال گفته می گردد که اشتوتگارت در قرن دهم میلادی به نوعی تاسیس شده است و نام نو آن یعkی همان اشتوتگارت از Stutengarten گرفته شده است. اشتوتگارت ششمین شهر بزرگ آلمان است و به خاطر صنعت اتوموبیل سازی اش بسیار مشهور است ،هم کارخانه های مرسدس بنز و هم پورشه در اشتوتگارت واقع شده اند.

اطلاعات کلی از اشتوتگارت

زبان: آلمانی

واحد پول: یورو

نوع برق: ولتاژ برق شهری در اشتوتگارت 230 ولت است و دوشاخه ها و کلیدها از نوع F هستند.

فرودگاه ها: اشتوتگارت یک فرودگاه به نام فرودگاه اشتوتگارت دارد که در منطقه Leinfelden-Echterdingen واقع شده است.

آب و هوا و برترین زمان سفر به اشتوتگارت

درجه هوا در اشتوتگارت کمی تغییر می نماید، گرم ترین زمانی که این شهر تجربه می نماید، اواسط جولای است که به طور میانه 15.7 درجه سانتیگراد است. اما برترین زمان سفر به اشتوتگارت ماه های مارچ تا می است.

هزینه های سفر به اشتوتگارت به صورت کلی

هزینه های اقامت: بیشتر از 100 انتخاب در اشتوتگارت با هزینه شبی 29 یورو می توان پیدا کرد.

هاستل های اشتراکی: حدود 22 یورو

هاستل های خصوصی: از 35 یورو

هتل: هزینه اقامت در هتل کاملا بسته به درجه هتل و خدمات ارائه شونده در آن و البته منطقه ای است که در آن واقع شده است. با این حال به طور تقریبی می توان گفت که اقامت در هتل 4 ستاره از شبی 96 یورو به بالا آغاز می گردد.

هزینه غذا: هزینه غذا در رستوران های فست فودی برای یک عدد پیتزا حدود 8 یورو است در صورتی که یک وعده غذای کامل حدود 17 یورو هزینه بردار است. این شهر دو رستوران دو ستاره هم به نام های Wielandshöhe و Speisemeisterei دارد.

هزینه حمل و نقل: برای حمل و نقل در داخل شهر هم می توانید از تراموا و هم از مترو بهره ببرید و البته تاکسی و دوچرخه هم موجود است. هزینه رفت و آمد با تاکسی برایتان گران تمام می گردد، مثلا 10 یورو برای یک راه 4 دقیقه ای. به همین علت پیشنهاد می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

جاذبه های گردشگری اشتوتگارت

موزه ماشین اشتوتگارت: اگر از آن دسته عاشقان پر و پا قرص ماشین هستید، مطمئا سفر به اشتوتگارت برایتان سفری راضی نماینده خواهد بود. اشتوتگارت شهر ماشین هاست به طوری که کارخانه بنز و پورشه هر دو در این شهر قرار دارند پس طبیعی است که این شهر چندین موزه هم در این رابطه داشته باشد. مثلا در موزه بنز و موزه پرشه، برترین ماشین های کلاسیک ساخت این دو شرکت به نمایش گذاشته شده اند.

میدان Schlossplatz: در این میدان کاخی متعلق به سال 1800 وجود دارد، کاخی زیبا که به سبک باروک ساخته شده است و در گذشته محل اقامت پاشاهان بوده است. بازدید از این کاخ در سفر به اشتوتگارت از بایدهاست.

کتابخانه کلیسای جامع: یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری اشتوتگارت کتابخانه کلیسای جامع این شهر است که طراحی بسیار مدرن چشمگیری دارد و تماما سفید است. سقف این کتابخانه شیشه ای و پنجره های آن مدرن است و حدود 500000 واحد رسانه ای را در خود جا داده است.

کاخ باروک آلمان: یکی دیگر از جاذبه هایی که در جریان سفر به اشتوتگارت پیشنهاد می کنیم که حتما ببینید، قصر Ludwigsburg آن است که تا شهر اشتوتگارت به مقدار 20 دقیقه فاصله دارد و به سبک باروک ساخته شده است. موقع بازدید حتما از گالری و موزه آن هم تماشا کنید.

شکم گردی در مقصد

رولادن: رولادن یکی از خوشمزه ترین غذاهای آلمانی است که اشتوتگارتی ها می توانند به برترین روش ممکن آن را تهیه و سرو نمایند. این غذا رولتی از گوشت نازک ورقه شده که داخل آن پیاز و سبزیجات ریخته می گردد.

برزل: برزل غذایی بسیار سبک است که معمولا در وعده های شام بیشتر سرو می گردد. این غذا را نان فروشی های اشتوتگارت می فروشند و هم ساده و هم با تکه ای گوشت و پنیر و به صورت کره ای فروخته می گردد.

آینتپف: از دیگر غذهای آلمانی که در تمام منوهای رستوران های اشتوتگارت می توان دید، آینتپف است. آینتپف به نوعی سوپ است که بیشتر در فصل زمستان اشتوتگارتی ها آن را می خورند. از محتویات این سوپ، آب گوشت، سبزیجات تازه، سیب زمینی و گوشت است و طعم واقعا مطلوبی دارد.

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به اشتوتگارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اشتوتگارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید