سرمایه گذاری 200میلیاردتومانی در 5 پایانه مرزی آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی برای توسعه و ارتقای زیرساخت های 5 پایانه مرزی استان اطلاع داد.

سرمایه گذاری 200میلیاردتومانی در 5 پایانه مرزی آذربایجان غربی

پیمان آرامون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات این اداره کل برای توسعه پایانه های مرزی استان، اظهار کرد: در راستای طرح های توسعه و عمرانی مبادی ورودی و خروجی کشور در استان 200 میلیارد تومان در 5 پایانه مرزی این منطقه سرمایه گذاری شده است.

پیمان آرامون اضافه کرد: مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی بزرگترین و قدیمی ترین مرز زمینی کشور است که عبور 10 تا 15 درصد از ترانزیت زمینی کل کشور و بالغ بر 26 درصد از صادرات زمینی و بعلاوه 65 درصد از واردات زمینی غیر نفتی از این مرز انجام می گیرد که رتبه بین یک تا سوم کشور را در این خصوص داراست و مهمترین دروازه ورودی به اروپا و بر سر کریدورهای مهم بین المللی شرق و غرب، کریدور بزرگراهی آسیای جنوب شرقی، آلتید و تراسیکا واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مرز رازی خوی تنها مرز زمینی ایران با ترکیه که دروازه ورود ایران به بازارهای اروپایی به شمار می رود در آستانه بهره برداری واقع شده است، گفت: مرحله اول این پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی 4 درصد و ریالی 54 درصد و مرحله دوم با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و ریالی 84 درصد در حال اجراست.

آرامون از تردد 53 هزار و 609 دستگاه ناوگان ترانزیتی در یک سال اخیر از پایانه های مرزی استان اطلاع داد و مطرح کرد: از این تعداد تردد 29 هزار و 312 دستگاه ناوگان ترانزیتی مربوط به نیمه دوم سال گذشته و 33 هزار و 735 تردد نیمه نخست امسال است که 15 درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی با بیان اینکه مرز بازرگان در زمینه تردد ناوگان ترانزیتی در رتبه های اول تا سوم کشوری واقع شده است، اضافه کرد: بعلاوه در این مدت 12 هزار و 220 دستگاه ناوگان اتوبوس بین المللی از پایانه های مرزی استان تردد نموده اند که از این تعداد 10 هزار و 88 دستگاه مربوط به نیمه نخست امسال است که رشد 100 درصدی نشان می دهد.

وبلاگ فیسبوکی ها آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرمایه گذاری 200میلیاردتومانی در 5 پایانه مرزی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 200میلیاردتومانی در 5 پایانه مرزی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید