شرایط استخدام در دهیاری های کشور تغییر کرد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، بیش از دو دهه از تشکیل شوراهای شهر و روستا در ایران می گذرد و این نهادهای مدنی در این سال های تغییرات گسترده ای نموده اند و نقش متفاوتی را هم در جامعه بر عهده گرفته اند.

شرایط استخدام در دهیاری های کشور تغییر کرد

طی کردن این راستا حتما با اصلاح و بازبینی هایی همراه بوده است تا موجب مؤثرتر شدن حضور این نهادها شده و رضایت مندی جامعه را هم از آنها بالاتر ببرد. یکی از این تغییرات هم در مهر ماه سال جاری به تصویب هیأت دولت رسید.

آنچنان که هیئت دولت تصویب نموده قانون استخدام دهیاری های کشور به منظور ارتقای مقدار اثربخشی این نهاد و بعلاوه بالابردن رضایت مندی شهروندان دستخوش تغییراتی شده است. هیأت وزیران به منظور ایجاد رضایت مندی و ارتقای امنیت شغلی دهیاران، پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور را به تصویب رساند.

جزئیات تغییرات حاصل شده در شرایط استخدامی دهیاری ها

عصر یکشنبه 24 مهر 1401 هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل جلسه داد که یکی از مصوبات مهمش تغییر شرایط استخدامی دهیاری ها بود.

بعلاوه به کارگیری نیروی انسانی در دهیاری ها، طبق تشکیلات مصوب، رعایت مراتب شایستگی، برابری فرصت ها، با موافقت وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) به وسیله آزمون عمومی امکان پذیر است و چگونگی اجرا به موجب دستورالعملی است که ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین نامه، به وسیله وزارت کشور تهیه و ابلاغ می گردد.

  • برای دهیاران متقاضی خدمت در دهیاری منوط به شرکت در آزمون عمومی به ازای هر سال سابقه خدمت به عنوان دهیار تا سقف 50 درصد حداقل نمره قبولی، به نمره آزمون آنها اضافه می گردد.
  • نحوه محاسبه امتیازات متناسب با سوابق خدمت تمام وقت یا پاره وقت دهیاران در دستورالعمل مربوط پیش بینی خواهد شد.
  • داوطلبان استخدام در دهیاری باید در زمان ثبت نام حداقل 20 سال سن داشته باشند.
  • شرایط اختصاصی جهت شرکت در آزمون در آگهی به کارگیری نیرو مشخص خواهد شد.
  • کارگران خدماتی و رانندگان از شرط دارا بودن گواهینامه سرانجام دوره مبه وسیلهه (دیپلم) معاف هستند.
  • حقوق و مزایای دهیار و نیروهای دهیاری بر اساس مصوبات شورای عالی کار و اعتبارات مصوب دهیاری، متناسب با ساعات کار و نوع شغل مشخص می گردد.
  • دستورالعمل نحوه مشخص حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری به وسیله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.
  • بعلاوه استانداردهای لازم برای آموزش کارکنان دهیاری ها به وسیله وزارت کشور (سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور) تهیه و ابلاغ می گردد. در صورت تخلف دهیاران و کارکنان دهیاری ها، براساس قانون کار به تخلفات آنها رسیدگی می گردد.
  • دهیارانی که به صورت مأمور از دستگاه های اجرایی به عنوان دهیار مشغول خدمت هستند، مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند.

***

اخبار استخدام را در بلاگ وبلاگ فیسبوکی ها بخوانید

***

اخبار استخدام را در بلاگ وبلاگ فیسبوکی ها بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "شرایط استخدام در دهیاری های کشور تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط استخدام در دهیاری های کشور تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید