ترجمه تنها اثر بلند روبرت والزر در بازار کتاب ایران

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، نویسنده این کتاب، اهل سوئیس و یکی از بی سروصداترین نوابغ ادبیات قرن بیستم است که بین چهار رمانی که نوشته، یاکوب فون گونتن را به عنوان برترین اثر وی می شناسند.

ترجمه تنها اثر بلند روبرت والزر در بازار کتاب ایران

روبرت اوتو والزر، شاعر و نویسنده سوئیسی 15 آوریل 1878 میلادی در شهر بیل سوئیس به دنیا آمد. از جوانی تا 45 سالگی به شغل های مختلف مشغول، و مدام در حال تغییر شغل و تغییر مکان بود. از سال 1933 و پس از یک خودکشی نافرجام و افسردگی حاد، در آسایشگاه روانی بستری شد و تا انتها عمرش با آنکه بهبود یافته بود در آسایشگاه زندگی می کرد. وی خاتمه سال 1956 در یکی از پیاده روی های شبانه اش در اثر سکته قلبی درگذشت.

با توجه به آثار تاثیرگذار والزر می توان او را یکی از پایه ریزان ادبیات مدرن دنیا به شمار آورد. از آثار مهم والزر می توان به نوشته های فریتس کوخر، بچه های تانر، دستیار، یاکوب فون گونتن و پیاده روی اشاره نمود.

بچه های تانر رمان نسبتا مفصل روبرت والزر است که نخستین و تنها اثر بلند وی و بعلاوه نخستین رمانش از سه گانه معروف وی یعنی بچه های تانر، دستیار و یاکوب فون گونتن محسوب می گردد.

والزر در گفت وگوی معروفش با کارل زلیگ گفته بچه های تانر را اوایل سال 1906 طی سه چهار هفته متوالی بدون ویراست و حک واصلاح نوشته و مترجم در مقدمه اثر اشاره نموده که عنوان این رمان را می شد خواهربرادران تانر، بچه ها تانر و بچه های تانر ترجمه کرد.

شخصیت اصلی این رمان، مردی به نام سیمون تانر است که نمادی از شخصیت روبرت والزر محسوب می گردد. با کلاوس، کاسپار و خواهرش هدوینگ در تماس و رابطه است و حجم اصلی اتفاقات کتاب را مناسبات بین این شخصیت ها شکل می دهد.

تانر، نویسنده فصل هاست و نواخت نوشتن وی در بهار، پاییز و زمستان یکسان نیست. تن و به طبع روح و روانش پاسخ های متفاوتی به مطالبات فصل ها می دهند. در یکی چابک و سرحال و پر از نیروی نوشتن و در دیگری تن آسان و غمزده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: چند هفته ای در آن تابستان معرکه بر هین منوال گذشت. سیمون هیچ وقت مثل آن سال، تابستان را تا این مقدار فوق العاده و دلخواه نیافته بود، سالی که کارجو و دربه در، زندگی های جورواجوری را در خیابان تجربه نموده بود.

نشر نو اخیرا کتاب بچه های تانر را در 328 صفحه با قیمت 180 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ترجمه تنها اثر بلند روبرت والزر در بازار کتاب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجمه تنها اثر بلند روبرت والزر در بازار کتاب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید