مراقب کلاهبرداران نوروزی باشید!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، افراد سودجو با استفاده از عدم آگاهی افراد، اقدامات شوم خود را در فضای مجازی دنبال می نمایند، به همین دلیل کاربران باید حتماً از فروشگاه هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند، خرید نمایند و نکات مربوط به امنیت درگاه های بانکی را جدی بگیرند.

مراقب کلاهبرداران نوروزی باشید!

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، ایام نوروز و سفرهای نوروزی و خریدهای شهروندان، از بلیت های سفرهای نوروزی تا خرید در این مسافرت ها، فرصت مناسبی را برای سوء استفاده گران و سودجویان فراهم می نماید تا به واسطه شگردهای مختلف در فضای مجازی به کلاهبرداری و سرقت مال دیگران اقدام نمایند. به همین دلیل پلیس فتا هشدارهایی در مورد مهمترین نوع کلاهبرداری های مجازی در ایام نوروز داده است.

کلاهبرداران با راه اندازی سایت های جعلی که شبیه به سایت های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده های اقتصادی اقدام می نمایند؛ در این شیوه که اصطلاحات به فیشینگ معروف است به وسیله اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان خالی می گردد؛ بنابراین کاربران هنگام مراجعه به سایت ها برای خرید، باید به وجود نماد اعتماد الکترونیکی دقت نمایند.

همچنین کاربران نباید به افراد آنلاین در شبکه های اجتماعی که اقدام به عرضه کالا و خدمات می نمایند، اعتماد نمایند بلکه ضروری است حتماً از فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید نموده و نکات مربوط به امنیت درگاه های بانکی را جدی بگیرند.

ارائه دهندگان خدمات وب، اینترنت های باز و رایگان را بدون انجام بعضی از تنظیمات ایمنی، در اختیار کاربران قرار می دهند، در واقع هر فردی که وارد این مکان ها گردد، می تواند بدون پرداخت هزینه و وارد کردن رمز عبور، از اینترنت استفاده نمایند.

مسافران نوروزی دقت داشته باشند با توجه به این که اتصال به بعضی از اینترنت های باز و رایگان عموماً بدون مرز عبور صورت می گیرد، ضروری است کارهای مهم و حساس خود مثل بانکداری الکترونیک، چک کردن ایمیل و … را به وسیله اینترنت های باز انجام ندهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مراقب کلاهبرداران نوروزی باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقب کلاهبرداران نوروزی باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید