مزرعه پرورش میگو در ساحل شرقی بندرعباس مشکل زیست محیطی دارد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، آبتین امیری بیان داشت: از سازمان محیط زیست انتظار بیشتری داریم . انتظار داریم در تصمیم های محیط زیستی مشارکت بیشتری داشته باشد . از حقوق ذاتی مردم در حوزه سلامت دفاع کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود .

مزرعه پرورش میگو در ساحل شرقی بندرعباس مشکل زیست محیطی دارد

امیری گفت: هیچکس با توسعه مخالف نیست ، اما توسعه ای که به نسل آینده ضربه بزند ، جای سوال دارد. ما امروز به اندازه کافی مسائل محیط زیستی داریم و نباید نسل آینده را درگیر این موضوع کنیم. مردم از وضع موجود در سلامت محیطی راضی نیستند اما آنها کانالی برای بیان مسائل ندارند و این شرایط مسئولیت نمایندگان مردم را در شوراها و مجلس سنگین می نماید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد از پروژه مزرعه پرورش میگو درساحل شرقی بندرعباس گفت : این پروژه به نفع شهر بندرعباس نیست و باید به جایی منتقل گردد که به محیط زیست شهری آسیب نزند . مردم بندرعباس احتیاج به آرامش و تفریح دارند و ساحل دریا باید برای مردم این شهر سالم باقی بماند. اجرای این پروژه با آسایش و سلامت روان مردم تضاد دارد.

امیری گفت: از آنجایی که میزان آلودگی های مختلف مزارع پرورش میگو در نواحی ساحلی بالاست، حتی الامکان این مزارع با فاصله از مناطق شهری باید ایجاد گردد و احداث این مزارع چسبیده به شهر هیچ توجیهی ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در ناحیه شرقی بندرعباس بدلیل یک جریان آبی شرقی ، غربی پساب مزارع پرورش میگو وارد مناطق ساحلی شهر بندرعباس خواهد شد و مسائلی را برای کل ساحل شهر بندرعباس ایجاد خواهد نمود . لذا از سازمان محیط زیست و دستگاه های اجرایی و نظارتی انتظار داریم که در جهت مصالح و سلامت عمومی برای جابجایی این پروژه ورود نمایند.

به گفته وی، فعالیت آبشرین کن ها در نزدیکی شهر بندرعباس باید به گونه ای باشد که به واقعیت محیط زیست ساحل و دریا آسیب نزد. نابودی آبزیان دریا حقوق و معیشت صیادان محلی را تهدید می نماید و این موضوع طی جلسات مختلف کمیسیون شورای اسلامی شهر بندرعباس با مسولان مربوطه پیگیری خواهد شد.

امیری گفت: بازار ماهی فروشان مدرن و مناسب احتیاج شهر بندرعباس است و در شرق و غرب بندرعباس ظرفیت لازم برای بازار ماهی فروشان محلی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مزرعه پرورش میگو در ساحل شرقی بندرعباس مشکل زیست محیطی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزرعه پرورش میگو در ساحل شرقی بندرعباس مشکل زیست محیطی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید