نانوذرات طلا سلول های سرطانی را شناسایی می نماید

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، دانشمندان استرالیا از نانوذرات طلا برای ردیابی سیگنال هایی که به وسیله سلول های سرطانی به بدن فرستاده می گردد، استفاده کردند.

نانوذرات طلا سلول های سرطانی را شناسایی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فیسبوکی ها به نقل از شینهوا، دانشمندان استرالیا از نانوذرات طلا برای ردیابی سیگنال هایی که به وسیله سلول های سرطانی به بدن فرستاده می گردد، استفاده کردند.

آنها باور دارند، پیشرفت آنها می تواند منجر به تشخیص زودرس و درنهایت درمان موثرتر سرطان گردد که همین موضوع بقای پس از ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا با آشکار ساختن یافته های خود شرح دادند که این نانوذرات طلا به تشخیص و نظارت بر وزیکول های خارج سلولی (EV) در جریان خون یاری می نماید.

دانشمندان همچنین با شناسایی و نظارت بر وزیکول های خارج سلولی می توانند تغییرات اساسی در سرطان را پیگیری نمایند.

جینگ وانگ، پژوهشگر مؤسسه مهندسی زیست فناوری استرالیا گفت: سلول های سرطانی از نانوذرات EV به منظور دستکاری سلول های اطراف خود و همچنین سرکوب و دستکاری سیستم ایمنی بدن استفاده می نمایند.

نانوذرات طلا هنگام برخورد با نور لیزر، سیگنال منحصر به فردی از خود ساطع می نمایند که می تواند به میزان قابل توجهی یاری کند.

این تیم پژوهشی باور دارند که فناوری جدید می تواند جایگزین فناوری های تصویربرداری پرهزینه سرطان باشد و ممکن است روزی در مطب پزشکان در سراسر دنیا رایج گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نانوذرات طلا سلول های سرطانی را شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات طلا سلول های سرطانی را شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید