نسل جدید لوکس ترین مدل بنز
به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، نمایشگر اصلی ماشین از داشبورد به کنسول منتقل شده است. صفحه عظیم با وضوح بالا در امتداد کنسول وسط قرار گرفته است. با لمس این نمایشگر، صفحه با لرزش با راننده تعامل می نماید و به این ترتیب استفاده از کنترل ها ساده تر است.
ایمن تر و باهوش تر
مرسدس-بنز اطلاعاتی از فن آوری های تازه در نسل جدید لوکس ترین مدل خود را منتشر نموده است. کارخانه آلمانی می گوید که نسل جدید بنز کلاس S. هوشمند تر و امن تر شده است.
از جمله فن آوری های تازه کلاس S، سیستم یاری فنر هوشمندی است که با توجه به سرعت ماشین و موقعیت جاده، فنر های هر چرخ را به طور مستقل تنظیم می نماید. پردازشگر این سیستم، موقعیت رانندگی را هزار بار در ثانیه آنالیز می نماید و نسبت به تغییرات به سرعت واکنش نشان می دهد.
نمایشگر جدید مرسدس-بنز در امتداد کنسول وسط قرار داده شده است
اگر سیستم بفهمد که تصادف از پهلو اجتناب ناپذیر است، به سرعت ارتفاع ماشین را تا هشت سانتی متر افزایش می دهد تا ضربه به جای در ها به شاسی ماشین وارد گردد که محکم تر است و احتمال صدمه به سرنشینان را کمتر می نماید.
در مدل جدید کلاس S. با چرخاندن فرمان، چرخ های عقب هم حرکت می نمایند و به این ترتیب ماشین می تواند در فضا های کوچک به راحتی حرکت کند.
بنز همچنین برای اولین بار طرح جدید اتاق خود را در نسل جدید کلاس S. استفاده خواهد نمود. نمایشگر اصلی ماشین از داشبورد به کنسول منتقل شده است. صفحه عظیم با وضوح بالا در امتداد کنسول وسط واقع شده است. با لمس این نمایشگر، صفحه با لرزش با راننده تعامل می نماید و به این ترتیب استفاده از کنترل ها ساده تر است.
راه یاب ماهواره ای اطلاعات را به صورت واقعیت مجازی روی شیشه جلو نمایش می دهد
نمایشگری که روبروی فرمان واقع شده است، اطلاعات را به صورت سه بعدی نمایش می دهد و راه یاب ماهواره ای با نمایش اطلاعات به صورت واقعیت مجازی راننده را راهنمایی می نماید. برای سرنشینان عقب هم سه نمایشگر قرار داده شده که می توانند تصاویر و اطلاعات را مجزا از یکدیگر ببینند و آن را برای یکدیگر یا سرنشینان جلو بفرستند.
مرسدس-بنز همراه با این طراحی جدید، سیستم عامل خود را هم به روز نموده است. این سیستم عامل بهتر از قبل حرف های راننده و سرنشینان را می فهمد و می تواند با 27 زبان با آن ها ارتباط برقرار کند. قرار است نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S. یک ماه دیگر رونمایی گردد و از اوایل سال 2021 به بازار خواهد آمد.
تصویر تازه هامر
اولین وانت الکتریکی هامر در پاییز سال 2021 به بازار خواهد آمد
جنرال موتورز فیلم تازه ای از وانت الکتریکی هامر در شبکه های اجتماعی منتشر نموده و از رونمایی این ماشین در پاییز سال جاری خبر داده است. عظیمترین خودروساز آمریکا قرار است مجموعه ای از وانت و شاسی بلند های الکتریکی را با نام هامر به بازار عرضه کند. قرار بود اولین مدل در خرداد ماه رونمایی گردد، اما این برنامه به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد.
جنرال موتورز می گوید کرونا وقفه ای در برنامه فراوری ماشین ایجاد ننموده و ساخت اولین مدل از پاییز سال 2021 شروع خواهد شد.
کارخانه آمریکایی این ماشین را اولین سوپروانت دنیا توصیف می نماید و می گوید قدرت آن هزار اسب بخار و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعتش سه ثانیه است. به گفته جنرال موتورز، هامر با هر بار شارژ می تواند تا بیش از 640 کیلومتر حرکت کند.
آن چه از ظاهر ماشین در فیلم دیده می گردد، بسیار به آخرین مدل هامر شبیه است که فراوریش در سال 2009 متوقف شد. جنرال موتورز پس از اعلام ورشکستگی در آن سال، هامر را از زیرمجموعه های خود حذف کرد. قرار است سالانه هشتاد هزار دستگاه هامر در کارخانه جنرال موتورز در دیترویت فراوری گردد. این ماشین با دو وانت الکتریکی دیگر از شرکت های تسلا و ریویان رقابت خواهد نمود.
نبرد پردازنده ها
مارکوس دوزمان از بهار سال جاری راهنمایی آئودی را بر عهده گرفته است
مدیر جدید کارخانه آئودی می گوید که دوران مقایسه ماشین ها براساس قدرت موتور به انتها رسیده و ماشین هایی در بازار پیروز خواهند بود که پردازشگر های قوی تری داشته باشند. مارکوس دوزمان که از بهار سال جاری مدیریت خودروساز لوکس آلمانی را بر عهده گرفته، پروژه ای به نام آرتمیس را شروع نموده که هدف آن ساخت کامپیوتری تازه برای ماشین های گروه خودروسازی فولکس واگن است.
دوزمان به خبرگزاری رویترز گفته که آئودی در راستا دیجیتالی شدن صنعت خودرو از رقیبانش عقب افتاده است. اشاره او بیشتر به شرکت تسلا است که نرم افزارهایش از خودروسازان دیگر بهتر است. در گذشته ماشین های عظیم تر با موتور های قوی تر محصولات بهتری بودند، اما به گفته آقای دوزمان اکنون معیار لوکس بودن و بهتر بودن ماشین ها، میزان هوشمندی آن ها است.
با آمدن فن آوری های خودران و امکانات ایمنی تازه، ماشین ها برای آنالیز داده های جمع آوری شده توسط رادار ها و حس گر ها به کامپیوتر های قوی و سریع احتیاج دارند.
با اینکه بخش تحقیق و توسعه گروه فولکس واگن بیش از ده هزار کارمند دارد، آقای دوزمان پروژه آرتمیس را به طور مجزا از این بخش و با دویست مهندس پیش خواهد برد. او می گوید که این گروه کوچک دور از فرایند اداری پیچیده فولکس واگن، سریع تر به نتیجه خواهد رسید.
نتیجه این پروژه برای اولین بار در یکی از محصولات آئودی استفاده می گردد و سپس اعضای دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن از آن استفاده خواهند کرد.
گروه خودروسازی فولکس واگن شامل دوازده کارخانه از جمله سئات، اشکودا، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی و بوگاتی است.
نسل بعدی باتری
جان گودیناف در 97 سالگی برنده نوبل شیمی شد
یک کارخانه باتری سازی کره ای پروژه ای با همکاری برنده نوبل شیمی و یک محقق ایرانی شروع نموده تا نسل تازه ای از باتری های لیتیوم-یون را برای ماشین های الکتریکی بسازد. شرکت اس کی اینوویشن (SK Innovation) می گوید باتری های تازه اشکالات کمتری خواهد داشت و انرژی بیشتری ذخیره می نماید.
جان گودیناف، مسئول این پروژه، دانشمندی آمریکایی است که به پدر باتری های لیتیوم-یون مشهور است. او به خاطر فعالیت هایش در ساخت و توسعه این باتری ها در سال 2019 نوبل شیمی گرفت. همراه با او هادی خانی، شیمیدان ایرانی و از اساتید دانشگاه تگزاس آمریکا در این پروژه فعالیت می نماید.
باتری های جدید قرار است الکترولیت هایی به شکل ژل داشته باشد که یون های لیتیوم را بهتر منتقل کند. همچنین اشکالاتی که باعث کاهش کارایی باتری می گردد هم برطرف خواهد شد و قدرت ذخیره انرژی توسط باتری ها بیشتر می گردد.
منبع: فرادید