نقوی حسینی: تحریم دارویی علیه ایران در دوران کرونا معنایی ندارد ، تحریم آمریکا نشانه نقض قوانین بین المللی است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تحریم دارویی در شرایط کنونی بی معنا است و اگر کشوری دست به چنین اقدامی بزند، ناقض حقوق بشر محسوب می شود.

نقوی حسینی: تحریم دارویی علیه ایران در دوران کرونا معنایی ندارد ، تحریم آمریکا نشانه نقض قوانین بین المللی است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ فیسبوکی ها، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا برای اعمال معافیت بشردوستانه و لغو تحریم های دارویی ایران، گفت: امروزه ویروس کرونا موجب شد بیشتر کشور های دنیا درگیر مبارزه با این بیماری شوند از این رو شاهد شکل گیری همکاری بین المللی برای از بین بردن این ویروس هستیم.

کننده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشوری نمی تواند به تنهایی این ویروس را ریشه کن کند، زیرا کرونا مرز و ملیت نمی شناسد و اگر کشوری نسبت به این بیماری پاک شود، احتمال شیوع مجدد با برقراری پرواز های بین المللی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروزه همه ملت ها باید دست به دست هم بدهند تا کرونا از بین برود، ادامه داد: بنابراین در چنین شرایطی تحریم دارویی و تجهیزات پزشکی و عدم همکاری پزشکی بی معنا است و اگر کشوری دست به چنین اقدامی بزند، ناقض حقوق بشر محسوب می شود.

این کننده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه متاسفانه در چنین شرایطی آمریکایی ها همچنان بر طبل تحریم علیه ایران اسلامی می کوبد، شرح داد: این مهم در حالیست که رییس جمهور این کشور از تشدید تحریم ها علیه کشورمان صحبت می کند که نشان دهنده نقض قوانین بین المللی از سوی مسئولان کاخ سفید است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن اقدام اتحادیه اروپا در راستای حمایت از لغو تحریم های ظالمانه و یکجانبه، گفت: متاسفانه لجاجت مقامات ایالات متحده با تهران پابرجاست و در چنین شرایطی نهاد های بین المللی می توانند با افزایش فشار سیاسی، زمینه لغو تحریم ها را فراهم کنند.

در پی امتناع ایالات متحده آمریکا برای لغو تحریم های یکجانبه علیه کشورهایی، چون ایران، کوبا و ونزوئلا، اتحادیه اروپا از معافیت های تحریمی بشردوستانه حمایت کرد تا با تعلیق تحریم های اقتصادی، کشورهایی، چون ایران و کوبا و ونزوئلا بتوانند برای مقابله با ویروس ناشناخته کرونا به تجهیزات پزشکی و دارویی دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نقوی حسینی: تحریم دارویی علیه ایران در دوران کرونا معنایی ندارد ، تحریم آمریکا نشانه نقض قوانین بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقوی حسینی: تحریم دارویی علیه ایران در دوران کرونا معنایی ندارد ، تحریم آمریکا نشانه نقض قوانین بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید