پارسیان فارس و چشم بیداری رونمایی شد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، شامگاه پنجشنبه با حضور اهالی فرهنگ و ادب فارس کتاب های پارسیان فارس و چشم بیداری از آثار فرزانه فهندژ سعدی و کیمیا احمدی پور در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس معرفی و رونمایی شد.

پارسیان فارس و چشم بیداری رونمایی شد

چشم بیداری مجموعه شعر کیمیا احمدی پور، شاعره جوان شیرازی است وکتاب پارسیان فارس، نیز اثر ماندگار و برجسته فرزانه فهندژ سعدی است.

در آیین رونمایی این آثار، رییس اداره مجامع ،تشکلها و فعالیتهای فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با اشاره به کتاب پارسیان فارس، گفت: فهندژسعدی با پژوهش و نگارش کتاب باارزش پارسیان فارس کاری بسیار مهم در مورد جاذبه های گردشگری محلّه سعدی شیراز انجام داده است.

کرامت یزدانی با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این است که به هر طریق ممکن از نویسندگان و شاعران و پژوهشگران فارس حمایت کند، اضافه کرد: یکی از این موارد ،برگزاری آیین رونمایی از کتاب های نویسندگان استان است که به منظور تشویق و ترغیب و حمایت انجام می گیرد. لذا، امیدواریم به جایی برسیم که روزانه شاهد برگزاری آیین رونمایی، نقد و آنالیز آثار نویسندگان و شاعران استان باشیم.

وی با اشاره به مجموعه شعر چشم بیداری نیز گفت: شعر درمانی از شاخه های ادبیات معناگراست که در مقابل ادبیات صورت گرا مطرح می گردد.

یزدانی بیان نمود: شعر درمانی با روان درمانی و روانشناسی ارتباط تنگاتنگی دارند. امروزه واژه کلام در علم روان شناسی صندلی ویژه ای دارد.

رییس مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی ادامه داد: اگر برش کوتاهی بر پیکره ادبیات ایران زمین ایجاد گردد، می بینیم که شعر درمانی در ادبیات فارسی سابقه طولانی دارد. لقب حکیم برای بعضی از شاعران ایران زمین مثل فردوسی و خیام و سنایی نشان می دهد که بین حکمت و شعر در این سرزمین پیوندی تنگاتنگ وجود داشته است.

یزدانی تاکید نمود: بعضی از شاعران با واژه هایشان فریاد می زنند و دغدغه دارند. زیرا واژه ها تکه شراره های درون آنهاست. بعضی دلتنگ هستند و بعضی به دنبال نیمه گم شده خویش هستند. نوستالوژی عنصر قوی و موثر در بعضی اشعار است. بعضی با مکاشفه ای از بند غم ایام نجات پیدا می نمایند.

در ادامه این آیین که در میان ادب دوستان و شاعران استان برگزار گردید نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب های یادشده به سخنرانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پارسیان فارس و چشم بیداری رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارسیان فارس و چشم بیداری رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید