کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، آیا کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت را می شناسید؟ اگر قصد مسافرت دارید اما فکر می کنید مسافرت هزینه زیادی دارد با ما در خبرنگاران همراه باشید.

کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت دوم)

همه ما هر از گاهی احتیاج به یک مسافرت داریم اما ممکن است شرایط اقتصادی ما مانع از این تصمیم گردد. آیا شما هم فکر می کنید سفر احتیاج به بودجه زیادی دارد؟ آیا فکر می کنید نمیتوان با یک بودجه متعادل و معمولی تکه ای از این دنیا زیبا را دید؟

اگر شما مثل بیشتر مردم اینگونه فکر می کنید، ما در این مقاله برای شما فهرستی از کشور ها را فراهم نموده ایم که بدون هزینه هنگفت و بودجه زیاد ، می توانید از آن ها بازدید کنید و خاطره ای خوش برای خود بسازید.

ترکیه (Turkey)

ترکیه، با فرهنگی مخلوط از شرق و غرب و چشم انداز های زیبا، یکی دیگر از مقاصد گردشگری است.

مکان های پیشنهادی:

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

موزه ای که زمانی خانه سلاطین ترکیه بوده است. ورودی این موزه، در حدود600 هزار ریال است.

حاجیا سوفیا (Hagia Sophia)

بزرگترین کلیسای شهر و برای مدتی طولانی، بزرگترین کلیسا در دنیا بوده است. این مکان که اصلی ترین جاذبه این کشور است، برای دیدنش باید حدودا 50 هزارریال ورودی بپردازید.

کباب های سنتی و شاورما های معروف آن، در حدود 150 هزار ریال هزینه دارد. یک هتل معمولی، بین 650 تا 950 هزار ریال برای هر شب هزینه دارد. قهوه ترک معروف این کشور نیز در حدود 60هزارریال است.

کرواسی (Croatia)

منطقه ها کوهستانی چشم نواز این کشور، هر ساله گردشگران بسیاری را به کرواسی می کشاند. بیش از 1000 جزیره در این کشور وجود دارد که به وسیله دریا احاطه شده و ترکیب عجیبی از منطقه ها ساحلی و سنگی را به وجود آورده است.

مکان های پیشنهادی:

دوبرونیک (Dubrovnik)

به این محل مروارید دریای آدریاتیک نیز گفته می گردد. شهری باستانی در زیر کوهستان در سواحل دریای آدراتیک. این شهر به وسیله دیوار احاطه شده است که آن را تبدیل به قلعه ای محبوب درآورده است.

ورود به این شهر رایگان است اما برخی از ساختمان های درون آن، برای بازدید ورودی می گیرند.

دریاچه های پلیتوایس (Plitvice Lakes)

ترکیبی از دریاچه ها که با محیطی طبیعی محاصره شده است. برای بازدید از این مکان باید مبلغی حدود 870 هزار ریال بپردازید.

برای اقامت در یک مهمانسرا، باید مبلغی حدود 500 تا 800 هزار ریال برای هر نفر بپردازید. یک وعده غذای معمولی در حدود 200 هزار ریال است و گردشگری با اتوبوس بین 100 تا 150 هزار ریال در ساعت هزینه دارد.

اکوادور (Ecuador)

آمریکای جنوبی برای دهه ها مقصدی برای گردشگران بوده است. زیبایی های طبیعی آن بسیار زیبا و به یاد ماندنی است. نکته جالب اینجاست که هزینه سفر به این کشور به قدری پایین است که شاید هزینه رفت و آمد به کشور های دیگر هم نمی گردد.

اکوادور صاحب بسیاری از دیدنی های طبیعی و فرهنگی است. این کشور تمام ویژگی های آمریکای جنوبی، اعم از فرهنگ و معماری آن را در خود دارد.

مکان پیشنهادی:

طبیعت گالاپاگوس

یکی دیگر از دلایلی که باید اکوادور را ببینید، همین جزایر گالاپاگوس است.

برای رفتن به اکوادور اصلا احتیاجی به بودجه زیادی ندارید. یک ناهار حسابی، برای شما بیشتر از 11 هزار تومان هزینه ندارد. قهوه و نوشیدنی از 20 هزار تومان تا 60 هزار ریال است و کرایه تاکسی در این کشور بین 60 تا 200 هزار ریال است.

هتل ها و میهمانخانه ها نیز برای هر نفر هزینه ای بین 200 تا 500 هزارتومان دارد.

جمهوری دومینیکن (Dominican Republic)

در جمهوری دومینیکن، سواحل ماسه سفید و دریا های زیبا منتظر شما است. گذراندن تعطیلات در اینجا واقعا مقرون به صرفه است و همین دلیلی برای مشهور بودن این کشور برای تعطیلات تابستانی است.

به غیر از سواحل، طبیعت و گونه های جانوری آن تنوع زیادی دارد.

مکان های پیشنهادی:

پلایا رینکون (Playa Rincón)

این ساحل همچون عکس است. یک سطح صاف سفید از ماسه به طول 3 کیلومتر با آب زلال، می تواند تعریف خوبی از این ساحل باشد.

کنستانزا (Constanza)

منطقه ای کوهستانی که یک خاطره فوق العاده را برای شما می سازد.

یک اتاق در هتل برای شما حدودا شبی یک میلیون ریال هزینه دارد و رفت و آمد با اتوبوس تقریبا 100 هزار ریال است. یک وعده غذای معمولی نیز در حدود 300، 400 هزار ریال برایتان هزینه دارد.

مراکش (Morocco)

مراکش، کشوری واقع در آفریقای شاقتصادی، مکانی مناسب برای گردشگران است.قیمت های آن به قدری مقرون به صرفه است که در طول سال مردم را به خود جذب می نماید تا تعطیلاتی خوب را در اینجا بگذرانند.

مکان های پیشنهادی:

ماجورل گاردن (Majorelle Garden)

باغی زیبا که شما را حیرت زده می نماید.هزینه ورودی آن در حدود 160 هزار ریال است.

بالا رفتن از تودرا گورگ (Todra Gorge)

طبیعتی غنی و بالا رفتن از آن که هر روزه با تور و راهنما انجام می گردد.

اقامت در مراکش در حدود شبی 200 هزار ریال هزینه دارد. یک وعده غذای کامل را می توان با 250 هزار ریال خریداری کرد. رفت و آمد در شهر نیز بین 80 تا 200 هزار ریال هزینه دارد.البته در سرانجام باید اشاره نمود که هزینه های نوشته شده در مکانهای مختلف برای سالهای اخیر است و این مبالغ می تواند با درصدی تغییرات در امسال باشد.

منبع: کجارو / lifehack.org

به "کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور های مقرون به صرفه برای مسافرت (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید