گردوی بافت دچار 80 درصد خسارت گردیده است

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، احمد کریمی گوغری امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سطح زیر کشت گردوی شهرستان بافت هفت هزار هکتار است که از این میزان شش هزار هزار هکتار مثمر است.

گردوی بافت دچار 80 درصد خسارت گردیده است

وی با اشاره به اینکه بافت از نظر سطح زیر کشت گردو مقام اول و از نظر فراوری مقام دوم کشور را دارد، اضافه نمود: اقداماتی برای اصلاح نژاد و افزایش فراوری گردو شهرستان بافت در حال اجرا است.

کریمی گوغری عنوان نمود: گردوی شهرستان بافت به دلیل سرمای سال گذشته و بهار سال جاری دچار خسارت بالای 80 درصدی گردیده است.

وی آفت گردو را کرم خراط دانست و از افزایش این آفت به دلیل خشکسالی اطلاع داد و اضافه نمود: با روش های مبارزه تلفیقی آفات اعم از شیمیایی و فیزیکی تا حدی موفق به کنترل این آفت در بافت گردیده ایم.

رئیس جهاد کشاورزی بافت عنوان نمود: کشاورزان به وسیله روش های بسیار ساده ای می توانند مبارزه با کرم خراط مبارزه نمایند؛ به عنوان مثال تزریق انواع گل، بتونه و سم داخل دالان های فعال کرم خراط می تواند این آفت را از بین ببرند.

کریمی گوغری جمع آوری لارو را یکی دیگر از روش های مبارزه با این آفت دانست و اضافه نمود: طی سنوات گذشته برای ترویج این روش؛ لاروهای جمع آوری گردیده خریداری شد و سال جاری هم در صورت تأمین اعتبار خرید لارو ادامه پیدا می نماید.

وی ادامه داد: برداشت گردو از اول شهریور به صورت سبز و تازه برداشت آغاز می گردد و تا سرانجام شهریور ادامه دارد و از شهریور به بعد برداشت گردو به صورت خشک است.

رئیس جهاد کشاورزی بافت گفت: محصول برداشت گردیده علاوه بر مصرف استان کرمان به استان های اصفهان، فارس و تهران فرستاده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گردوی بافت دچار 80 درصد خسارت گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردوی بافت دچار 80 درصد خسارت گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید