گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند: تشخیص چهره، ژست های حرکتی، نمایشگر 90 هرتزی و دوربین دوگانه

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، پرچم داران جدید گوگل هم از نظر طراحی و هم از نظر فناوری و تجربه کاربری به سطح جدیدی رسیدند و حرف هایی جالب برای گفتن دارند. در این گوشی ها شاهد چندین ویژگی جدید از گوگل مانند موشن سنسور، دوربین تله فوتو، دوربین دوگانه پشتی و نمایشگری با نرخ رفرش 90 هرتزی هستیم.

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند: تشخیص چهره، ژست های حرکتی، نمایشگر 90 هرتزی و دوربین دوگانه

گوگل همواره در اسمارت فون های سری پیکسل رویکرد و دیدگاه خاص خودش را پیش برده و چندان تحت تاثیر جو بازار یا موج های جدید طراحی گوشی ها نشده است. این بار هم گوشی های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال ویژگی هایی منحصربه فرد دارند که شاید با رویکرد غالب بازار در تناقض باشند ولی نمی توان کاربری و کارایی آن ها را انکار کرد. تجربه کاربری گوشی های پیکسل 4 گوگل برای هر کاربری منحصربه فرد است.

نمایشگر 90 هرتزی

یکی از ویژگی های جدید پیکسل های گوگل در بخش صفحه نمایش است. برای هر دو این پرچم دارها یک نمایشگر اولد موسوم به Smooth Display با نمایش 16 میلیون رنگ انتخاب شده است. پیکسل 4 نمایشگری 5.7 اینچی با نسبت تصویر 18.5:9و رزولوشن 2220 در 1080 پیکسل دارد ولی پیکسل 4 ایکس ال از نمایشگری بزرگ تر و 6.3 اینچی بهره می برد. نسبت تصویر نمایشگر پیکسل 4 ایکس ال 16:9 با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل است.

هر دو نمایشگر نسبت پنل به بدنه 77.5 درصدی دارند که نسبت به گوشی های بدون حاشیه در سال 2019 چندان جالب نیست ولی گفتیم گوگل زیاد به این موضوع ها اهمیت نمی دهد و رویکرد طراحی خودش را دنبال می نماید.

چگالی نمایشگر پیکسل 4 حدود 444 پیکسل در هر اینچ است ولی این چگالی در پیکسل 4 ایکس ال به 537 پیکسل در هر اینچ می ٰسد. هر دو نمایشگر از شیشه گوریلا گلس 5 بهره برده، فضای رنگی DCI-P3 را به صورت 100 درصدی پوشش می دهند و از فناوری HDR هم پشتیبانی می نمایند.

گوگل این نمایشگرها را با قابلیت همواره روشن عرضه نموده است و رفرش ریت آن 90 هرتز است تا محتوای بصری را با کیفیت بیشتری در برابر دیدگان کاربران قرار دهد. گوگل می گوید در شرایط خاص، این امکان وجود دارد که نرخ رفرش نمایشگرها روی 60 هرتز تنظیم گردد تا در مصرف باتری گوشی صرفه جویی گردد. احتیاجی نیست کاربر این تغییر نرخ رفرش را متوجه گردد یا دستی انجام دهد.

دوربین ها

گوگل برای گوشی های جدید خود تغییراتی در سیستم دوربین ها داده و هم در بدنه پشتی شاهد دو دوربین مجزا هستیم و هم در پنل جلویی دو دوربین سلفی کار گذاشته شده است.

دوربین اصلی پشتی 12.2 مگاپیکسلی با لنزی عریض و 28 میلی متری با دیافراگم f/1.7 است. این دوربین از فناوری فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز (PDAF) دوال پیکسل در کنار لرزش گیر تصویر اپتیکال (OIS) بهره می برد.

دوربین دوم پشتی 16 مگاپیکسل با لنزی تله فوتو و 45 میلی متری است. زوم دو برابری، لرزش گیر اپتیکال تصویر، فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دوال پیکسل و دهانه f/2.4 از ویژگی های این دوربین هستند. زوم 2 برابری این دوربین ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال است.

هر دو گوشی دارای فلاش ال ای دی دوگانه هستند و از فرمت HDR، عکاسی پانوراما و ضبط ویدیویی 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نمایند.

دوربین اصلی سلفی 8 مگاپیکسلی با لنز 22 متری عریض و دیافراگم f/2.0 است. دوربین دوم سلفی یک دوربین 3D ToF یا سه بعدی مدت پرواز است. هر دو دوربین از HDR پشتیبانی نموده و ویدیوها را در فرمت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می نمایند.

گوگل چندین قابلیت نرم افزاری هم به سیستم دوربین های گوشی های پیکسل افزوده است. ویژگی عکاسی در شب یا نایت سایت این دوربین ها بهبود یافته به طوری که می توانید عکاسی نجومی از آسمان در شب داشته باشید. ویژگی به نام +Live HDR هم پیش از پردازش عکس نهایی، یک نما از عکس با ویژگی HDR به شما نشان می دهد. همین طور، می توانید سایه عکس ها را به طور دستی تنظیم کنید.

سخت افزار و نرم افزار

مطابق انتظار این گوشی ها با سیستم عامل اندروید 10 به روز عرضه می شوند. روی این سیستم عامل یک اپلیکیشن جدید به نام Recorder عرضه شده است که با یاری فناوری تشخیص گفتار گوگل، به صورت اتوماتیک و در زمانی بسیار سریع تشخیص دهد که کاربر در حال بیان چه جملاتی است و آن جملات را یادداشت نمایند. پردازش های مربوط به این اپلیکیشن نیز هیچ گونه ارتباطی به فضای ابری ندارند و به طور کامل در خود دستگاه صورت می پذیرند.

تراشه اسنپدراگون 855 برای این پرچم دارها انتخاب شده است و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 برای پردازش های تصویری و گیمینگ آن را یاری می نماید. هر دو گوشی دارای 6 گیگابایت رم هستند و با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایت روانه بازار می شوند.

باز هم گوگل در اینجا رویکرد خودش را اعمال نموده و خبری از شیار کارت حافظه یا امکان ارتقای فضای ذخیره سازی گوشی ها نیست. در حالی که غالب گوشی های اندرویدی سال جاری با ظرفیت های 256 و 512 گیگابایت روانه بازار می شوند ولی پیکسل های جدید در 128 گیگابایت متوقف شدند.

این گوشی ها از وای فای 6 پشتیبانی نمی نمایند و در همان وای فای 802.11ac با بلوتوث 5 و NFC وارد بازار خواهند شد. هر دو گوشی دارای درگاه شارژ سریع USB Type-C 3.1 هستند و از فناوری شارژ سریع 18 واتی در کنار شارژ بی سیم با استاندارد شی (Qi) بهره می برند.

گوگل پیکسل 4 دارای باتری 2800 میلی آمپرساعتی و گوگل پیکسل 4 ایکس ال باتری 3700 میلی آمپرساعتی دارد. از جک هدفون 3.5 میلی متری خبری نیست ولی دارای یک بلندگوی استریو و میکروفونی خاص هستند که از قابلیت لغو نویز (نویز کنسلینگ) استفاده می نماید.

موشن سنس و تشخیص چهره

یکی از بزرگ ترین ویژگی های جدید گوگل پیکسل های جدید، قابلیتی به نام موشن سنس (Motion Sense) است. در حاشیه بالایی این پرچم دارها حسگرهای ویژه ای کار گذاشته شده است تا ژست های حرکتی کاربر را تشخیص دهند و بدون احتیاج به لمس صفحه نمایش، دستوراتی را از کاربر دریافت نمایند.

قابلیت موشن سنس گوگل مبتنی بر فناوری ویژه ای است که خود این شرکت تحت عنوان پروژه Soli توسعه داده است. کاربران گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال می توانند با ژست های حرکتی، پخش موسیقی را کنترل نمایند؛ تماس های ورودی را وصل یا رد نمایند؛ گوگل اسیستنت را راه اندازی نمایند و دست به کارهای جالب دیگری بزنند.

در حاشیه بالای گوشی های پیکسل 4، سنسورهای تشخیص چهره نیز اضافه شده است تا این پرچم دارها با تشخیص چهره آنلاک شوند. گوگل سیستم تشخیص چهره اختصاصی خودش را برای رقابت با Face ID اپل عرضه نموده و مدعی است سریع ترین فناوری تشخیص چهره در بین گوشی های هوشمند است.

قیمت و زمان عرضه به بازار

هر دو گوشی در رنگ های سفید، مشکی و نارجی در تاریخ 24 اکتبر وارد بازار می شوند. مدل پایه پیکسل 4 قیمتی 799 دلار و مدل پایه پیکسل 4 ایکس ال قیمتی 899 دلار خواهد داشت. قیمت مدل 128 گیگابایتی این گوشی ها هم به ترتیب قیمت 899 و 999 دلار دارد. گوگل می گوید مدل نارجی این گوشی ها به طور محدودی عرضه می گردد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند: تشخیص چهره، ژست های حرکتی، نمایشگر 90 هرتزی و دوربین دوگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال معرفی شدند: تشخیص چهره، ژست های حرکتی، نمایشگر 90 هرتزی و دوربین دوگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید