نظر نمایندگان در انتصابها باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش وبلاگ فیسبوکی ها، جلسه گفتگوی بی واسطه جوانان و مسئولان استان قزوین شنبه شب با حضور تشکلهای مردمی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیرکل ورزش و جوانان در استانداری قزوین برگزار گردید.

نظر نمایندگان در انتصابها باید در اولویت قرار گیرد

داود محمدی در این نشست اظهارداشت: شفافیت جوانان در بیان دغدغه ها و دیدگاههای خود ارزشمند و برای مامفید است و باید استمرار داشته باشد و نمایندگان هم سخن جوانان را بشنوند و از نقطه نظر آنها استفاده نمایند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص صندلی بودجه ای استان گفت: در سنوات گدشته ردیف 31 بودیم و سال جاری وضعیت بهتری داریم و عقب نرفتیم بلکه رشد هم داشتیم اما بنیه اولیه بودجه استان ضعیف شکل گرفته و از همان ابتدا از بودجه راه اندازی محروم بودیم و ستون فقرات اعتباری قزوین ضعیف است.

وی افزود:بودجه منابع و مصارف وشاخصهایی دارد واگر بگوییم یک پله بالابیاید باید از یک استان دیگر اعتباری بردارند لذا سهم هر استان معین شده و در این میان استانهایی داریم که 10 نماینده و برخی 21 نماینده دارند و با استان قزوین قابل مقایسه نیستند.

محمدی افزود:همه نمایندگان کوشش خود را نموده اند برای نمونه وقتی قرار بود 1500 میلیارد تومان از درآمدها به خزانه برودبا همین پیگیری ها حدود 250 میلیارد تومان به استان یاری شد و این مقدار را کمتر واریز کردیم و به نفع استان شد اما در بودجه اینجوری نیست که به سادگی بالا و پایبن برویم و شاخصها مشخص نماینده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی توضیح داد: امروز استانهای قم و قزوین ازنظر اعتباری از قزوین عقب تر مانده اند اما شاخص های جمعیت و مساحت و 20 شاخص دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی گفت: قبول داریم که بیکاری بیداد می نماید ولی ما چه کنیم؟ ما هم فریاد و هم قلم می زنیم و هم پیگیری می کنیم و از شش صبح تا 12 شب کار می کنیم ولی بازهم نمی رسیم و کسی فکر نکند ما وظیفه خود را فراموش نموده ایم و یا کم کاری می کنیم.

وی افزود: در حالی که رئیس کمیسیون اصل 90 هستم و بر اساس وظیفه می توانم برای سرکشی به سفارت خانه های کشورهای دیگر بروم اما تاکنون یک سفر خارجی هم نداشته ام و دنبال مسائل مردم هستم تا کاری نماند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: وظیفه اصلی ما قانون گذاری است اما مردم انتظار دارندبرخی امور دیگر مانند آب و برق و گاز و جاده را هم نمایندگان پیگیری نمایند و ما هم اجابت می کنیم و می دانیم مشکل امروز مردم بیکاری و اشتغال و گرانی است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی که گفتند نمایندگان کاری ننموده اند و بیلان کار بدهند گفت: هر پروژه مهمی که در استان اجرا می گردد بدانید یک طرف آن نمایندگان هستند مانند انتقال آب سد طالقان، ساخت راه آهن قزوین به رشت، شتابگر ملی که اگر به نتیجه برسد دهها هزار شغل ایجاد شده و چهره استان متحول می گردد.

محمدی افزود: در خصوص قانون گذاری هم ما فعال هستیم و همین قانون چک و بیمه ساختمانی با نظر نمایندگان استان شما به نتیجه رسیده است.

از مدیریت جوانان استقبال می کنیم/ در انتصابها نظر نمایندگان در اولویت است

وی در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان گفت: از مدیریت جوانان استقبال می کنیم و باید بستر این کار مهیا گردد.

محمدی در خصوص دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران هم اظهارداشت: به استاندار قزوین اعلام کردیم اگر مدیران را شما با اختیار کامل انتخاب می کنید کاری نداریم و دخالت نمی کنیم اما اگر دیگران تصمیم می گیرند ما اولویت داریم که نظر بدهیم واین که دیگران دخالت نمایند و ما ساکت باشیم نخیر اینگونه نیست.

وی اضافه نمود: همه باور داریم که باید شفافیت و شایسته سالاری در کشور پیاده گردد اما هنوز شاخصی برای آن نداریم و نمایندگان و استانداران و مدیران می گویند ما بهترین هستیم و خط کش تعریف نداریم در حالی که باید برای مدیریت یک استاندارد تعریف گردد.

وی در مورد تفکیک وزرات جوانان از ورزش هم گفت: تفکیک وزارت ورزش و جوانان به کمیسیون رفته و باید بخش جوانان جدا گردد.

محمدی در مورد پایین بودن وام ازدواج یادآورشد: ما هم به وام 15 میلیون تومانی معترضیم و باید دوبرابر گردد تا بیش از 11 میلیون جوان آماده ازدواج از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: امروز در جامعه نیازمند وحدت هستیم و همه باید یاری کنیم تا مسائل رفع گردد.

در ادامه تعدادی از جوانان مسائل و دغدغه های خود را با مسئولان استان در میان گذاشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نظر نمایندگان در انتصابها باید در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر نمایندگان در انتصابها باید در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید